En bra dag!

Hej igen!
Den här gången tänkte jag skriva om hur det ser ut om jag har en bra dag. Tur att jag har fler bra dagar än dåliga för annars hade jag nog inte orkat...

En bra dag!
Jag vaknar oftast själv av att jag känner att jag sovit för länge. Klockan brukar vara runt halv 8. Noah har sovit hela natten och Matilda med för den delen. Väcker Noah försiktigt och sätter honom i sin babysitter. Sätter på tv.n som gör honom sällskap. Sedan går jag in till Matilda och sjunger för henne. Då vaknar hon glad och pigg.
Noah blir jätte glad av att se sin stora syster och Matilda ger honom en blöt puss på pannan. Hur gulligt som helst!
Jag fixar en flaska välling till Matilda och sätter mig med henne och gosar med Noah.

Innan han hinner bli hungrig så byter jag på honom, tvättar och smörjer hela kroppen. Under tiden tittar Matilda på Bolibompa och dricker sin välling.

Sen är det dax för Noah att äta lite. Då sätter jag lite vatten på kokning så det finns att ta när det behövs. Han äter och är nöjd en bra stund. Då kan jag ge Matilda den tiden hon behöver.
Har hon bajsat byter jag på henne på en gång annars väntar jag tills hon har gjort det. Då brukar jag passa på att äta lite frukost. Det gör mig så mycket gladare...
Jag bäddar sängarna och plockar lite undan i köket. Förbereder kaffemaskinen så det är att bara klicka när man kommer hem efter lämnat av Matilda på förskolan. Så skönt...

Då och då busar jag lite med Noah så han inte känner sig ensammen men är han mätt så är han glad också. Min lilla knubbis, han är såååå söt!

När det är dax för att gå till förskolan så gör det absolut ingenting att Matilda vill hellre gå än åka vagn, för vi har god tid på oss. Jag stressar inte och jag känner mig glad...
Noah sover gott i sin vagn och Matilda trallar på sitt sätt...då och då ber jag henne gå lite fortare men är absolut inte arg.

Väl framme på förskolan springer hon bara in och vinkar inte ens till mig. Hon älskar verkligen att vara där, hon trivs så bra med sina vänner och hon älskar verkligen sina lärarinor. Det är så kul så...

Noah sover så gott så så jag lämnar honom i vagnen på altan så han får sova friskt. Kokar mig kaffe och sätter på tv.n. Oh, det här skulle jag kunna göra jämt. Bara slappa och njuta av det är så lugnt och tyst...Fast hade man det så här jämt så hade man nog inte uppskatat det lika mycket, eller hur?!

På en bra dag sover Noah upp mot tre timmar så här på förmiddagen. Och jag passar på att sminka mig, surfa lite på internet eller bara tittar på tv.
Förra inlägget om en dålig dag skrev jag på en bra dag om ni förstår vad jag menar. Då sov Noah så länge att jag hade tid med det...

När Noah har vaknat brukar jag lägga honom på mage så han får träna nacke lite och när han blir trött lägger jag honom i hans babygym. Det älskar han, att titta på fjärilarna som hänger och då och då slå på mobilen så den gör ljud ifrån sig. Han får också prova på hoppgungan en stund och sen är det dags att äta sig lite. Han äter ofta och mycket, det har han gjort sen han föddes. Just nu har jag börjat ge honom lite smakisar och det går jätte bra. Han mumsar på så jag får hejda mig för jag vet ju egentligen inte hur mycket man kan ge dem små.

Våra bästa år börjar kl 12:50. Det brukar jag inte missa. Vid det här laget är Noah så trött så jag lägger honom i vagnen så han är klar och redo när vi ska hämta Matilda. Jag passar på och äter lite lunch, som för det mesta blir mackor...
Ingenting spännande händer i Våra bästa år men jag tycker om att titta iaf. Sen så går det inge annat bättre heller just då. Men jag har sett på Våra båsta år i så många år att det är synd att sluta nu...he he...

Hämtar Matilda halv två och hon är glad. Vi går ner till lekparken och gungar lite. Det tycker hon om. Sen vill hon gå en runda runt vårat hus här och peka på massa bilar och folk. Det är skoj tycker hon!

Skönt att komma hem efter varit ute en stund. Man är lite frusen och kaffesugen och klockan är helt plötsligt tre på eftermiddagen. Nu är det inte så jätte många timmar kvar till Staffan kommer hem.
Matilda vill ha vatten och äpple och kex. Noah får ersättning och sen så sitter vi och njuter av en bra dag. Matilda fastklistrad vid tv:n, Noah liggandes på en filt och jag med min kaffekopp i handen. Det är dem här stunden som får mig att vilja leva, som får mig att le, som får mig att vilja och som får mig att orka. Det är nästan så att jag önskar mig ett barn till...men gud nej...absolut inte nu. Men tanken är god!
Jag älskar mina barn och jag älskar min man. Jag älskar att de finns där för mig. Jag älskar tanken på att jag är mamma, även om jag oftast känner mig som en dålig en.

När Noah somnat passar jag på att laga lite mat. Det brukar bli vanlig husmankost.
Staffan kommer hem och vi blir jätte glada över att se honom. Han busar med barnen och jag lagar maten. Vi äter och är nöjda. Jag städar undan i köket och sitter en stund med barnen.

De somnar runt sju tiden så kvällarna är sköna nu för tiden. Men man är oftast så trött så man orkar inge mer än titta på tv eller kanske surfa lite...på vardagarna iaf...
Men på helgerna träffar vi gärna vänner eller tittar på film ihop. Med massa godis och massa fanta, förståss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0