Fredag...mmm...

Ja äntligen är det fredag. Vad jag har längtat till just den här fredagen. Det är sista gången min Staffan ska jobba under de närmaste två veckorna. Det ska bli så skönt att bli lite avlastad här hemma. Få sova ut några morgon och ha lite mera tid till att träffa vänner och sånt skoj.
Har precis lämnat Matilda på dagis och Noah sover och jag dricker kaffe.
Noah vaknade tidigt imorse, redan vid halv sex. Men han va så nöjd så han fick ligga kvar i sängen och sen när jag vaknade vid halv åtta märkte jag att han hade somnat om utan att jag märkte något. Skönt, så skönt!

Det blev ingen dusch för mig igår kväll som planerat, jag fastnade här liksom. Tänkte jag skulle duscha när Noah har vaknat, då får han vara med, det brukar han tycka är roligt. Jag sjunger för honom och han försöker hänga med. Ibland är han så hungrig så då får jag skynda mig och det har hänt att jag ställt mig naken och fixat mat till honom. Det är en hungrig pojk jag har!

Ikväll ska vi på middag hos min syster. Det ska bli så gott, hon är så duktig på att laga mat. Det är rena julbordet där varje gång. Hon är så mån om att alla ska ha det bra så man blir riktigt bortskämd. Min älskade syster, som ställer upp för mig i vått och torrt. Hon är det enda barnvakt jag har och hon har aldrig svikit mig än.
Det är bara så synd om henne. Hon och hennes man vill ha barn, så otroligt mycket. Hon blev med barn för några månader sen och var så lycklig. Men tyvärr fick hon missfall och efter det blir hon så ledsen varje gång jag säger någe dumt om mina barn. Hon tycker att jag ska vara lycklig för att jag har fått två friska jätte fina barn. Ja hon älskar verkligen mina barn...när vi träffas skulle man kunna tro att det är hon som är mamma till dem. Hon kan gå runt och bära på båda för att hon har svårt att välja vem hon ska vara med just då, he he...jag har det bra när hon är med!!!
Undra vad för spännande mat hon ska göra ikväll????

Nämen, nu vaknade Noah. Nu måste jag sluta, så jag får gosa med min bäbis!
Kram så länge:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0