Julen...

Julafton

Som varje år så firade vi även i år jul hos min sambos pappa & hans fru. De bor i ett jätte stort hus nära stan så där brukar vi samlas & ha det gött. & så får vi plats förståss...
De älskar verkligen julen. Det märks på all julpynt & det goda maten de gör. De har små ljus som de tänder lite överallt i huset & det blir så varmt & mysigt så där så det pirrar i hela kroppen. Jag älskar verkligen julen, längtar redan efter nästa...
& så va jag duktig på att inte äta för mycket, jag menar...jag har ätit mycket men inte så där mycket så att man får ont i magen & aldrig mer vill ha julmat igen.
Men godis däremot, det har jag ätit otroligt jätte mycket av, men det är jag så van vid så jag får inte ont i magen längre. Min kropp har lärt sig hantera socker i överflöd.

Matilda hade 39, 8 i feber så hon va inte så road. Inte ens av alla julklappar hon fick. Hon gnällde för det mesta så man fick inte så mycket lugn & ro. Förra året va hon sjuk också. Men då va hon mindre krävande än va hon är idag. Synd om min tjej, ville så gärna hon skulle njuta av julen med sin farmor & farfar. Typiskt att hon skulle bli sjuk till jul när hon varit frisk så länge.
När jag hämtade henne på dagis i fredags så sa hennes lärare att de tyckte va häftigt att Matilda hållit sig frisk längst av alla barnen med tanke på att det brukar vara hon som är sjuk för jämnan. Men hon är väl härdat nu, har byggt upp sitt immunförsvar. Ja man hoppas det...men va hon tvungen att bli sjuk nu? Vi som bara ville njuta av att vara med familjen...
Noah är frisk än så länge men håller förmodlingen på att få tänder(vill tro det iaf) så han kan vara gnällig han med. Vill hela tiden bli buren & gå runt, runt, runt, runt i huset...tungt för ryggen. Han väger snart 9 kg...
Men min underbara sambo är så söt, han har funnits där hela tiden. Jag har kunnat räkna med honom till 100%. Han har tagit hand om Matilda nu när hon är sjuk samtidigt som han försökt hjälpa till här hemma. Jag är så lycklig att jag har han...inatt sov han med Matilda på övervåningen för att hon hostade så mycket & ville ha sällskap. Jag märkte inge av det försn imorse. Han hade stängt dörren till vårt sovrum så vi inte skulle bli störda & jag hade sån tur så Noah sov till kl 8.

Hur som helst...även fast Matilda mådde dåligt & Noah va lite gnällig så har jag haft en riktig underbar jul. Som vanligt!!! Jag är så glad att jag har en sån fin familj & att jag har nånstans att fira jul.

Det blev många julklappar i år!!
Gud va klappar vi fick. Jag tror aldrig vi fått så här många paket förut. Vi hade så dåligt samvete över att vi inte köpt någe märkvärdigt till dem, men vi har ju sån dålig ekonomi & det är väl lite tanken som räknas, eller hur???!!! Ja, våra julklappar som vi hade till dem känns helt fjutiga...:-(


Fina granen! & alla julklapparna!

Vi fick bla kamera inklusive minneskort, skyddsväska & extra batteri, riktigt bra köksknivar(än de Ikea vi har), varsin film & bok, pressentkort på duka, jag fick smink (mascara & läppglans), pläd, dukar, ljusstakar, stenar, 10 nr av Allt om mat, godis, pressent kort på Clas olsson, tårtspade osv.
& barnen fick massa leksaker, kläder & pressent kort på Polarn & Pyret.
& så fick dem 2000 kr var av sin farbror & hans tjej. De har öppnat två bankkonton till dem. Gud så glada vi blev, vi kan nog aldrig tacka dem ordentligt!


Sweet Kisses Mini Muffins Läppglans! Så söta!

Hörs imorgon!
Kram:-)

Kommentarer
Postat av: Kiki

Jag blev så avundsjuk på de där läppglansen,fett fina! :)

2008-12-29 @ 04:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0