Måndag!

Idag har jag varit två vändor i Tunapark och letat julklappar men har fortfarande inte hittat till alla. Det börjar bli riktigt stressigt nu alltså. Jag har bara imorgon på mig och sen är det kört. :-(
Men jag hann iaf fönstershoppa och planera lite på vad jag ska köpa när det blir rea snart. Oh va jag längtar. Staffan har lovat att jag får gå ner på stan ensam och shoppa loss för det tycker han jag är värd. Och jag kan ju inte mer än att hålla med. Han vet hur viktigt det är för mig! Det brukade va det jag levde för förr. Jag jobbade hårt för att kunna shoppa hur mycket jag ville. Jag åt knappt så alla mina pengar gick till kläder, skor, väskor, hattar och smink. Och så festade jag en hel del och hade massa annat för mig. Det va tider det!

Det är inte det att jag tycker att jag har det dåligt nu men jag saknar mitt gamla liv ändå. När jag inte behövde oroa mig för morgondagen, hade jag inte råd till mat så åt jag det som fanns hemma. Men idag går det inte att göra så...barnen behöver så mycket mer än så. Det är inte bara mat som ska handlas, det är blöjor, tvättlappar, miniderm, kortisonsalva, bepapten, kläder, skor, leksaker, nappflaskor, nappar, snuttefiltar osv osv....listan tar aldrig slut....

Hur som helst...min svärmor kom förbi idag. Vi hade det så trevligt, som vanligt. Lagade lite mat, om man kan kalla det för att laga mat, det blev fiskpinnar, kokt potatis och en sallad med riven morötter och keso. Till det hade vi även dressing. Men alla tyckte det va så gott så...jag ibland hinner man inte med så mycket mer än så...det fick duga.
Britten, svärmor alltså, följde med andra gången till Tunapark. Jag hjälpte henne hitta jätten fina kläder som hon ska ha på julafton. Hon vågade köpa det jag föreslog, så det blev en tunika och leggings, från Gina förståss. Och så hittade hon ett par jätte fina sockor som hon matchade och jag va så stolt. Tycker hon är så häftig så.
Och så blev jag glad att hon ville härma mig, he he...legging och tunika är det enda jag har på  just nu...det enda jag får på mig vill säga:-(

Hörs hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0