då va det dax för rutiner igen!

varje måndag e det samma sak. jag har svårt att vakna till & det tar tid för mig att bli klar. tur att matilda inte går på dagis på måndagarna för det hade varit jobbigt! på helgerna slappar man så mycket, man tar dagen som den kommer & så har man staffan som hjälper en om det behövs. på vardagarna kan man inte direkt slappa. jag måste ta hand om båda ungarna, laga mat & helst plocka undan leksaker som flyger runt här hemma titt som tätt, byta 150 st blöjor & så måste man ju vara glad & leka med barnen. annars så e de bara gnälliga, de känner på sig när jag e ledsen & grinig, då blir de det också. för det mesta flyter det på ändå, men när de båda skriker ikapp ibland kan humöret svala & jag säger saker som jag ångrar sekunden efter. så e det varje gång.
jag vill ju inte vara arg på barnen, för det e inte barnen som har fått mig att bli så här. det e jag själv, min höga krav som jag ställer på mig själv. staffan går inte runt & säger att om jag diskar, bäddar, plockar undan leksaker, tar hand om barnen inom en viss tid skulle göra mig till en bättre mamma. tvärtom! det e när jag tar det lugnt & bara umgås med barnen & tar det andra när det finns tid som jag e en bättre mamma. den här tiden med små barn e så kort, det gäller att passa på & se hur barnen utvecklas & hur underbara de egentligen e! de få gånger jag sitter när & bara ger dem tid så kommer jag på mig själv tänka..."va lycklig jag e som har så fina barn, som överhuvudtaget har barn"
om jag bara kunde lyssna på mig själv!!! om jag bara kunde det!!! jag e ju smart, jag vet vad som e problemet men jag klarar inte av att bara ta det lugnt med barnen. när jag sätter mig ner ser jag tusen saker som måste göras, tusen saker jag måste ta tag i, tusen saker som jag egentligen inte vill göra, tusen saker som förväntas av mig, tusen saker jag skulle vilja göra & tusen jag drömmer att få göra.....

hur ska det bli sen när jag börjar jobba igen? jag törs inte ens tänka på det.

barne sover just nu iaf & jag tänkte jag skulle koka mig lite kaffe & hinna bläddra lite i kuriren. måste hänga med på vad som händer i resten av världen utanför min egen!

Kommentarer
Postat av: Monika

Jag känner igen mig i det du skriver...så är det hela tiden...Helgen bara försvann som vanligt och nu har jag precis hämtat Wilma från dagis, hon har feber igen, hoppas att det går över på ett par dagar bara så det inte blir så långdraget så vi kan ses snart! Kramen

2009-04-20 @ 13:12:25
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/
Postat av: kamilla

VA FINT DU gjort på din sida! Så duktig du är finaste Leo... Hoppas du haft en bra dag! Massor av pussar till dig!!

2009-04-20 @ 21:25:02
URL: http://kamziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0