det e fredag idag!

kanoners dag! vaknade klockan åtta då matilda ville ha macka. noah sov fortfarande. jag va tvungen att titta till honom för han hade sovit hela natten utan att ens äta vid sex som han brukar. till halv nio sov han, fast vi hade lagt honom sju som vanligt kvällen innan. underbart! han trivs bäst själv tydligen. inte oss emot, bara han sover. men det e så konstigt att han verkar somna om av sig självt & inte behöva nappen helt plötsligt. det har hänt att jag varit uppe med nappen till honom upp till tio gånger ibland...men som sagt, nu verkar det gå så bra utan. när jag tittar till honom på kvällarna innan vi lägger oss då har han ingen napp, men sover som en stock. ja ja...man kanske inte ska fråga sig sånt onödigt. huvudsaken e att han sover & han trivs. & det verkar han göra!!!

vi har varit ute hela eftermiddagen. syster kom strax innan lunch & efter lunch tog hon med sig båda barnen ut. jag fick dammsuga i lugn & ro & så tog jag en lång dusch. man e inte direkt bortskämd med att ta det lugnt så där på en vardag...så tack min underbara syster.
när jag va klar mötte jag upp dem & vi promenerade till fotbollsplanen. där skulle vi även träffa michaela & company. alltid lika trevligt. hade tagit med sig en stor pläd som vi fick sitta på & så kaffe, vaniljbullar & kex. mums mums...så skönt att sitta ute så där. synd bara att barnen va tvugna att bråka om bollen...jag skulle ha tagit med mig matildas:-(...ska tänka på det nästa gång!

vid fyra kom svärmor & hunden filippa förbi. vi köpte hamburgare från donkan & gud va mn åt. hungrig som en häst fast jag hade fikat nån timma innan. det e konstigt att jag inte väger 100 vid det här laget, jag äter verkligen för mycket. men men...jag håller ju igång som en galning också så det kanske jämnar ut sig allt det dära...

här får ni se på bilder som vanligt!

hoppas ni får en riktigt trevlig fredags kväll. jag & älskling ska titta på film, gosa & äta godis. pusselipuss









Kommentarer
Postat av: Syster

Jag ställer alltid upp, det vet du!!!!

2009-04-17 @ 23:36:21
Postat av: Monika

ja....jag hoppas att husvagnen kommer att funka bra till oss men det tror jag!!

En träff vore mycket trevligt, det är alldeles för längesen nu men vi ha rju vart sjuk om varann hela tiden...idag ska vi till västerås, v et inte när vi kommer hem....jag kan messa när vi kommer hem så kanske vi kan ses ikväll om det inte blir för sent.

Kram på er!!

2009-04-18 @ 08:28:34
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/
Postat av: Katarina = Ina

Skönt när de sover själva. Vi ha Philips säng brevid oss. Men han vill INTE sova brevid oss i våran säng.Sen när han vaknar så buffar han på mig och säger till att väcka pappa så de kan gå upp. :-)



Hoppas att du fick en trevlig fredagskväll med mys, godis och tv tittande.

kram

2009-04-18 @ 12:26:16
URL: http://ina73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0