kan ju inte låta bli!

trodde inte jag skulle orka skriva någe mera idag men jag kan inte låta bli. jag måste skriva av mig lite så jag kan gå & lägga mig sen.
denna morgon började inge bra. jag va trött & grinig & irriterad...you name it! men sen så kom michaela & fick mig genast på bättre humör. jag e fortfarande seg...& känner att en förkylning e på väg...men dagen har varit bra ändå. matilda har faktiskt inte varit gnällig något idag fast hon inte sovit middag. men noah däremot har sett ut så här mestadels idag...

min noah...han blir så arg för han vill så mycket som han inte klarar av än. för det mesta e det bara roligt att han blir så arg men det e också jobbigt. speciellt eftersom han e sjuk också. det blir så mycket på en gång.
jag testade gå vagnen med honom för första gången & gissa vad...han går helt själv med den!!!

det va typ det enda gången han va glad...när han fick gå!

efter dagis följde michaela & barnen hem till oss. tråkigt väder ute så vi ville vara inne idag. barnen hade varit ute på dagis så då slapp man känna att man va tvungen att vara ute. jag brukar försöka gå ut varje dag...minst en gång. speciellt då noah har astma & behöver friskt luft. & matilda, hon skulle kunna bo ute, där borta vid lekparken. en riktig ute tjej e hon...hon trivs bäst på landet. så i framtiden ska vi nog skaffa hus vid nån gård så hon får springa av sig med en egen hund & sina två hästar. min sessa!

de senaste nätterna har matilda sovit mestadels hos oss, så idag flyttade jag in hennes säng till vårat sovrum så kanske hon klarar sig med att ligga där istället för mellan oss. visserligen e det jätte mysigt att ha henne så där nära så man kan sniffa på hennes hår, det e så underbart. men min rygg pallar nog inte det i längden. jag sover inte så jätte bra när jag vet att hon ligger bredvid. vill liksom inte ta för mycket plats & då tänker jag nog på det i sömnen också. det e inte som staffan, han breder ut sig precis som han vore den enda som sov i hela sängen. & så snarkar han också. kanske därför noah sover hela nätterna nu när han sover själv i matildas rum, han blir inte störd av en snarkande gris, he he...

här på kvällen hade vi oss, jag & staffan. jag lekte städerska & han elektriker. 

staffan bytte ut vägg uttag då de gamla va typ gula. min duktige gubbe!


ser ni damm tussarna till höger???

nä då...så illa va det inte. jag har skrapat & klipt & haft mig med några par jeans som jag inte brukar ha på mig. tänkte de kanske skulle va fina om de blev lite modernare...slitna jeans e ju såååå ine nu. "jag älskar" 
& så har jag vikt tvätt & ställt i ordning kläderna från sängen så nu e det städat här uppe också. fast dammsugningen får vänta till imorgon...kan ju inte förstöra hela min kväll...det e då jag lever!!!

så nu efter jag tittat på medium & snart slutat blogga ska jag ner & lägga mig. det ska bli så skönt. & imorgon behöver jag inte stressa för matilda ska inte till dagis. det e konstigt det där, stresset jag känner på kvällen innan & på morgonen matilda ska till dagis...men när hon e väl där så e det så skönt att få vara lite mera ensamen med noah & även lite mera med sig själv. jag förstår inte...
men det e kanske inte så konstigt att det blir lite stressigt...de sover ju oftast till åtta. förut väckte jag dem vid sju men det har jag slutat med. bäst att passa på & sova lite extra innan jag börjar jobba igen...sen måste jag nog väcka dem ännu tidigare, mina små älsklingar!

bilder från idag!

max fick leka modell för mig idag. han e så söt & så gullig. vilken snäll liten unge han e!



idag får ni bara se mina fötter då jag varit lite halv död hela dagen. & så har ni michaela i bakgrunden. ibland får jag med henne när hon inte vet om...he he


nä men...du kom med igen michaela... sorry gumz. puss

& puss puss puss till er alla andra!

Kommentarer
Postat av: Monika

Vilken duktig kille du har...nu springer han snart :)

Kram på er!!

2009-04-17 @ 07:23:13
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0