lördagen dagen efter!

jag hann ju inte blogga något igår. jag & staffan tittade på film, en riktigt bra film. så där så man vart kär i staffan på nytt, he he. vi låg & mös till klockan tolv. så skönt!

vi har haft en bra lördag. på förmiddagen tog vi det bara lugnt & umgicks hela familjen. staffan & matilda låg & läste böcker & jag satt med mina tidningar. noah sov en lång pass så det va aldelles tyst & lugnt här hemma.
vid halv tre tiden kom våra kära vänner tanja & peter med sina barn isabelle & samuel. vi satt först ute på altan & fikade lite. pratade en massa & hade det riktigt trevligt!!!! det va det första staffan sa när de hade gått...va trevligt det va att ha dem här. han hade haft en bra dag med andra ord. det e så kul när man har vänner som förgyller ens vardag.

jag hade förberett två pajdegar på förmiddagen så jag skulle bara gör kasslerfyllning till det. då satt alla inne & fördrev tiden lita granna. grannen stina med sin magnus & deras alice va förbi en stund. kul att de bara kom...de gör det inte så ofta längre så man har saknat det, när de bara dyker upp så där & gör en sällskap med en kopp kaffe. speciellt magnus för stina dricker inte kaffe. men jag vet att de har fullt upp med jobb & allt så det e inte samma sak som när vi va barnlediga. det lär väl bli så för oss också snart...när jag ska börja jobba igen:-(

efter maten satt vi på övervåningen & noah rev ner massa böcker från bokhyllan. då passade de andra barnen att leka med böckerna också. men de e bara kul, så länge barnen e nöjda gör mig ingenting att det ligger böcker överallt. isabelle & matilda lekte så bra ihop, hela tiden. inte en endaste gång bråkade de!
& så e jag så glad på isabelle som åt två portioner av min kasslerpaj...med keso till. så duktig! hon fick en stor kram! matilda åt ingenting men hon fick en kram hon också!

bilder från lördagen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0