varning för gnäll!

imorse sa jag till staffan att jag kommit på en ny slogan till min header. istället för den jag har nu skulle det stå istället "välkommen till min vardag som får din att se perfekt ut". men då sa han "så illa kan det väl inte vara"....jo idag e det så illa. men då undrade han hur jag skulle förklara de bra dagarna jag skriver om. som de senaste typ när det ha varit så fint väder & allt...ja det e en annan femma...

anledningen till att jag e tjurig idag beror på att jag inte fått någe vidare sömn i natt. båda barnen har strulat hela jäkla natten. just nu känner jag bara för att ta bussen in till min kusin & sova i några dagar. ja skita i allt & bara sova. åh va skönt det skulle vara...


kanske ska börja skriva lite om fredagen så kanske ni förstår lättare varför jag e så trött. förmiddagen gick bra. staffan tog med barnen ut så jag kunde städa här hemma & det blev ordentligt gjort. men vid tolv kom han hem med en skrikande unge. matilda hade åkt rutchkana & hamnat snet med en foten så hon kunde inte gå. min stackars tjej, skrek som bara den. lugnade henne efter en stund & vi sov tillsammans i hennes lilla säng. efter det gnällde hon hela tiden att foten gjorde ont. men jag tyckte inte det va svullet eller något & hon kunde gå på den fast han haltade.
vid två tiden kom staffans kollega med hans tjej & hennes dotter på fika. & vi hade det jätte trevligt. fast matilda haltade bara mer & mer & till slut ville hon inte ens gå. hon kröp istället.
vid fem tiden tyckte jag att hon bara blev värre & värre så jag ringde rådgivningen. som vanligt tyckte de att jag skulle åka till akuten med henne. otippat!
så det var bara att packa väskan & åka in med henne. inget henne emot, hon älskar att åka till doktorn.
ringde syrran & frågade om hon hade lust att följa med som sällskap & det ville hon. tog med sig lite mat till oss då vi inte hade hunnit äta. gulligt av henne. matilda åt som bara den. på något sätt tyckte jag hon trivdes att vara på akuten. när vi kom fram sa hon "hemma". he he...
hon tyckte väl det va trevligt att vara själv med mig & få en stor dos av uppmärksamhet. vi läste böcker, vi la pussel & vi ritade. vi sjöng & vi pratade en massa. så mysigt vi hade det ändå.
hur som helst så va vi på akuten i hela sex timmar. vi träffade läkaren två gånger, första gången i 35 sec. & den andra gången i 12 sec. de röntgade hennes fot & det tog ca: 2 min. hon hade inget fraktur, som tur hade hon bara stukat foten. det får gå över av sig självt & vi fick åka hem. vilken lördag kväll. jag va helt slut. tur jag hade det mysigt med matilda, hon va så duktig hela tiden. inte ett enda ljud gjorde hon ifrån sig. min stora tjej.
hemma satt staffan & va orolig för hur det gick för oss. han hade dåligt samvete därför att han hade varit med henne när det hände. min fina gubbe, det kunde lika gärna ha hänt när hon va med mig. sånt vet man aldrig & det lär säkert hända igen.
på måndag ska det kolla hennes röntgen bilder på ronden. så att de inte missat något. & om en vecka ska hon på återbesök. vi hoppas att hon e bra tills dess. just nu har hon fortfarande ont...men hon kan stödja sig på den. så bättre e det iaf.

under natten sen strulade matilda pga magen. hon va så hård i magen att det gick inte att få ut. hon fick sitta en bra stund på toa men hon va så trött så hon orkade inte ens att ta i. jag masserade hennes mage en stund men hon ville bara sova. så till slut somnade hon & imorse va hon sig själv igen.
noah däremot har hållt på i princip hela natten. nappen har inte dugit, välling har inte dugit...inget har dugit. jag va helt frustrerad...ville bara sova. trodde aldrig natten skulle ta slut men nu så sitter jag här & har en ungspannkaka i ugnen så visst klarade jag av denna natt också. även om det va knappt!

staffan bror kj med sin maria kommer hit snart. det ska bli trevligt med lite sällskap på denna dag. fika & prata & ha oss som vi brukar. synd bara att jag e så jäkla trött:-(


Kommentarer
Postat av: Maria och KJ

Tack för en trevlig dag idag. Matilda och Noah är så urgulliga att man bara smälter! Kram på er och hoppas att ni får sova inatt!

2009-04-05 @ 19:35:35
Postat av: Katarina = Ina

Jag förstår att du känne rdig trött och vill komma bort lite.

Hoppas allt är bättre nu. kram

2009-04-06 @ 10:54:55
URL: http://ina73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0