jaha, det va detta det!

min mammaledighet (& semester för den delen) börjar närma sitt slut. jag har bara denna vecka kvar, sedan sätter jag igång med mitt jobb, rutiner & allt annat som det e bra att göra för att överleva. det e väl på både gott & ont skulle jag tro. det ska bli skönt att börja med rutinerna igen, att barnen somnar tidigare på kvällarna & vaknar tidigare på morgnarna, att vi äter regelbundet, att barnen börjar på förskolan & massa annat...
men det e bara det att jag har varit hemma i över ett år nu & jag e lite nervös för hur det ska gå för mig sen när jag måste passa tider & stressa ännu mer än va jag gör nu...förmodligen kommer det att gå bra, det brukar lösa sig efter ett tag men ändå...det pirrar i kroppen...jag tror jag bli tokig!
det hjälper att läsa...speciellt om det e en bra bok. så det e typ det enda jag gör nu så fort jag får lugn & ro omkring mig. helt inne i en läsperiod just nu. förra veckan läste jag 2 böcker, veckan innan 3 & nu e jag snart klar med boken jag håller på att läsa just nu. & jag vet redan vad jag ska läsa sen...mmmm....underbart!

i tisdags förra veckan tog vi bilen & åkte ner till frillesås (vid göteborg) & hälsade på hos våra goa underbara vänner, jimmy & johanna. de har tvillingtjejer på 2 år som heter alice & alva. de sötaste tjejorna som finns, så så söta! de bor i det finaste lilla huset på landet, där det e så harmoniskt att bara vara. underbart att bara vara! det e inte direkt så att man e bortskämd med det. johanna passade upp oss med mat & jimmy plockade undan så jag & staffan njöt av riktigt bra semester med fina vänner. varje kväll efter barnen lagt sig hade vi nån sots tema, som te.x tisdag kväll körde vi singstar, onsdag buzz, torsdag guitar heroes & fredag tp (kvinnor mot män). jag & johanna vann så klart med det va inte min förtjänst, det va johannas! shit va hon e allmänbildat!!!!

jag & johanna åkte förbi ullared också, där jag spenderade en hel del pengar & energi! men som tur va det bra grejer jag köpte, sånt som vi behövde så staffan blev inte arg!

tack för allt jimmy & johanna!!! vi syns snart igen!!!


på vägen dit blev det så klart en kort visit på donkan "me like"! mina älskade pussas!


hela vägen ner satt matilda vaken i sin barnstol & pratade & sjöng & va jätte nöjd, medans noah sov i två omgångar!


när vi väl va framme ville noah aldrig mer sova...nej han skulle upptäcka & ha sig heeeeeela tiden!


underbar väder vi tog med oss dit!!!


den kvällen njöt jag av rosevin..."lovely"











på hemvägen va det matilda som sov & noah höll igång hela bilresan hem. men glad va han & hem kom vi!


barnen hade jätte roligt i frillesås, så roligt att de aldrig ville sova, så roligt att när vi kom hem på lördagen & de somnade på kvällen, vaknade de inte försn klockan elva dagen efter! så slutkörda var de båda, he he...
"me and staffan like it very much!!!"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Godnatt :)

2009-08-04 @ 00:21:57
Postat av: Michaela

Hej darling. Låter som ni haft det så bra som ni förtjänar!

Dags för en kaffedejt, måste ha min dos av Leo =)

Puss o kram

2009-08-04 @ 10:41:15
Postat av: sandra,mamma till amelia & lucas

vilken söt topp din dotter hade, med blommor o dylikt! :)

2009-08-04 @ 18:09:37
URL: http://safry.blogg.se/
Postat av: malin

Mm, mysigt! Vilka fina bilder! Jobbigt att vänta av tiden så där! Men böcker är juvligt! Vad läser du?



Kram Ma

2009-08-04 @ 22:15:47
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0