ledig måndag!

idag har jag då varit ledig & jag har då passat på & sovit länge på morgonen & det kan jag då berätta att det behövdes. det känns som jag går i någon sorts dimma, jag e här men ändå inte här, om ni förstår va jag menar.
jag e väl inte van att ha det så här, det tar verkligen på krafterna. de få jag har!
snart "hoppas" kommer jag nog igång med mitt nya liv, en arbetande mamma! inget e som jag tänkt mig men det kan väl inte bara vara jag som känner så här???!!! det måste finnas fler där ute som känner som mig?! som har varit hemma med barn i flera år & tappat lite av det "verkliga" livet??!!
jag träffade min granne idag & vi pratade lite. hon välkomnade mig till det livet hon lever just nu. man jobbar, man tar hand om barnen, man lagar mat & diskar, man tvättar & plockar undan, man gör allt som behövs för att barnen ska ha det bra & för att inte hemmet ska kollapsa...mer än så hinner man inte. iaf inte va jag känner just nu!
jag vet inte riktigt hur jag ska hinna träna men det får lösa sig!!! jag ska iaf försöka komma igång med det imorgon igen...det va nu några veckor sen sist jag va där. usch & fy på mig...

imorgon ska jag jobba kväll, så då får staffan sova ut lite på morgonen & jag följer med matilda till förskolan. det ser jag fram emot, träffa lärarna & de andra mammorna & prata en stund. sen ska jag hem & umgås med mina grabbar innan jag beger mig in till stan.

det börjar bli sent, jag borde nog lägga mig men jag vill inte. jag har precis läst ut ännu en bok. den handlade om omskärelse på kvinnor, tvångsäktenskap, misshandel & täta graviditeter. tack & lov bor jag i sverige så jag slipper vara med om sånt, men jag kan ändå inte låta bli att läsa om såna saker. det e så hemskt egentligen, jag borde inte för jag blir bara ledsen men ändå. såna böcker får mig att uppskatta min familj, mitt liv, min vardag så mycket. det e då jag verkligen får reda på hur bra jag har det & hur mycket jag har att leva för. det gäller bara att kämpa, kämpa tills man inte orkar alls men förhoppningsvis e jag gammal då & barnen e vuxna, he he...

nu ska jag läsa bloggar...men hoppas ni får sova gott! dröm vackra drömmar allihopa!!!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag längtade snabbt ut till arbetslivet efter fött de två senaste sönerna. MEd den sista så började ajg redan när han var 5 v gammal. Eftersom jag inte ammade honom.

Hoppas att du får en bra tisdag

2009-08-18 @ 10:23:19
URL: http://ina73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0