fördelar & nackdelar

Jag försöker tänka positiva tankar om vintern!!! Gud vet att jag försöker!!! Jag menar, det e ju snart jul & snön har kommit, vilket barnen tycker e jätte roligt!!! Man kan åka pulka & inomhus kan man tända några ljus & mysa…

Men så kommer dem dära negativa tankarna som att det ska vara så himla kallt & mörkt. & vara trött jämt & ständigt e heller inget fördel med vintern. Dagarna e så himla korta & jag har nästan inte tid med att bo så långt ifrån stan.

Staffan & jag jobbar så olika tider & vi har bara en bil & det brukar vara han som tar den för han jobbar så sent & vill komma hem tidigare så han hinner vara med barnen en stund innan de ska sova.

Jag tycker det e skit tråkigt att åka buss & längtar mer & mer tillbaka till stan.

Åh, dagens i-landsproblem!!!


Matilda älskar verkligen att åka pulka...Noah gör det däremot icke!!

ps. En annan fördel e att vi inte behöver skotta snö...det gör våra vaktmästare! Det tackar vi för!!! ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0