äntligen sig!

jag sitter i vårat vardagsrum & jag e så glad. äntligen har vi målat färdigt & det blev så snyggt. vi e inte färdiga riktigt än så ni får vänta med kort. men det kommer så fort vi e klara.
berättade tidigare att staffan skulle hämta upp en spegel som vi hittade på blocket. men jag visste då inte riktigt hur den skulle se ut...den va helt perfekt!!!! den kommer att bli så bra över våran soffa här...men först ska jag måla om den. färg=guld!!!
åh va jag längtar tills det blir helt färdigt här. då man bara kan sätta sig & njuta av att det e fint & fräscht.

annars så har jag haft en ganska så jäktig dag. jag har hunnit gjort massa. dammsugit, tvättat, duschat, plockat undan skräp som staffan & barnen skräpit ner & jag har lagat mat (pizzabullar!!!).
sen så har jag ju varit på ikea. syster & kusin följde också me. det va kul att åka med dem, det va länge sen vi gjorde något bara vi tre. förr innan vi skaffade män & barn umgicks vi jämt. vi va oskiljaktiga men nu träffas vi inte så ofta...iaf inte som man skulle vilja.
jag fick köra svärmors bil till ikea. automat! he he...det gick det med! fick hela tiden tänka på att inte använda vänster ben...vägen dit gick det si så där.vägen tillbaka gick lite bättre...

på ikea köpte jag hela 8 st stora korgar som jag ska ha i våran hylla i vardagsrummet. sen så köpte jag vardagsrumsbord & massa annat smått & gott som jag alltid brukar göra när jag åker till ikea...som ljus & servetter. alltihopa gick på 1600 kr...inte så farligt. staffan vart inte sur som han brukar. han tyckte bara jag hade köpt för många korgar he he...men de behövdes för att fylla ut hyllan he he...jag e ju tvungen att ha mina tidningar nånstans. jag har rätt många tidningar som jag sparat under åren. kan inte slänga...vill inte slänga! fast jag egentligen borde, för det e inte direkt så att jag bläddrar igenom dem igen...men man vet aldrig!

imorgon ska jag ha båda barnen hemma. matilda ska inte längre gå på dagis måndagar & fredagar. så man får se vad man hittar på...kanske ska ta en promenad till min syster...det blir bra för välbefinnandet med en lång promenad ner till stan! då gör det ju inget sen om jag tar bussen hem...

hoppas ni alla haft en riktigt skön helg!!! imorgon e det måndag...då kör vi igen med våra rutiner! lycka till allihopa!!! puss & gonatt!

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag håller med om att vi syns ibland allt för sällan, det måste vi verkligen göra något åt. Vi får helt enkelt boka in fler tider till att t ex fika, gå på stan och sånt annat kul.

2009-02-03 @ 11:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0