shit vilken dag

idag e jag trött! jätte otroligt trött. inte för att jag inte fått sova något...utan för att jag haft en riktig jobbig dag med ungarna. en sån där jobbig dag som man bara vill radera från minnet. barnen har gnällt & skrikit ikapp hela dagen. mitt tålamod e borta helt. jag orkar inte med något längre. det e så jobbigt när ungarna bara skriker & gnäller. man försöker göra allt för att de ska ha det bra men det duger inte alltid. speciellt idag.
jag märkte redan vid dagis att matilda inte va på något bra humör & det blev bara värre sedan hemma. jag blev så arg på henne några gånger så jag mår dåligt när jag tänker på det nu. jag får sån ångest. jag vill inte vara arg på min sessa, men ibland kan jag bara inte låta bli. hon testar mig till det yttersta & då finns det ju inget annat kvar än min onda sida. den sidan som man helst vill hålla inne. man vill ju bara vara en bra mamma. man vill vara stark & orka hålla emot sin ilska men det e så tufft ibland.
det e verkligen inte så lätt när ens barn klättrar på bord & spiller (med flit) vatten på all golv & slår sin lille bror & bara skriker. va gör man??? det e väl klart man försöker be henne sluta snällt men när hon fortfarande inte ger sig???? åh va skönt det skulle vara att aldrig behöva ha det så här...va skönt det skulle vara om barnen va glada & nöjda jämt!!! men sån e väl inte verkligheten...det e bara att ta det!

nur sover de iaf så nu e det lugnt här hemma. vi har haft besök av gravida petra en stund. hon va så fin med sin mage! vi drack lite kaffe & pratade inredning som vanligt!

petra & magen!


trötta staffan, petra, magen & två koppar kaffe!

nu ska jag duscha så vi hörs om en liten stund igen! pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0