Det där med att klaga...

Jag tror jag har klagat i hela mitt liv, iaf så länge som jag kan minnas.
När jag va liten & bodde i Kosovo så klagade jag över att jag & min syster va de enda som inte hade föräldrar, att vi va dem enda som bodde hos sin farmor. Jag klagade över att jag va tvungen att göra mina egna läxor. Jag klagade över att jag va tvungen att hugga ved & värma i spisen. Jag klagade över att de få gångerna som pappa bodde hos oss så va han onykter. Jag klagade över att han inte va som en vanlig pappa. Att han aldrig brydde sig om hur det gick för oss i skolan. Jag klagade över att jag inte hade någon mamma som älskade mig & stöttade mig. Jag klagade över att vi inte hade pengar så det räckte till godis. Eller att jag aldrig fick ha på mig de byxorna som va inne. Jag klagade över de skor jag fick ha på mig på vintarna som va från Röda Korset. & de stickade plagg farmor gjorde till mig.

& när jag flyttade till Sverige som 11 åring så klagade jag över mina vänner som jag saknade från Kosovo. Över att jag inte kunde prata svenska. Jag klagade över att jag va tvungen att ha begagnade kläder. Att jag aldrig fick hopprepet som jag ville ha. Jag klagade över väntan på uppehållstillstånd & de olika förläggningarna vi fick bo på.

Idag klagar jag på hur lite tid jag har till mig själv. Att jag väger mer än vad jag borde. Att jag inte e någon bra mamma. Jag klagar över att mina barn inte e lika snälla som andras barn. Att de inte äter eller växer som de ska. Jag klagar över att jag aldrig har pengar över till mgi själv för att kunna shoppa.  Att ibland inte ens finns pengar till mat. Jag klagar över att Staffan & jag inte har lika mycket tid till varann längre. Listan e oändlig...

Jag inser en sak...jag har klagat alldeles för mycket. & jag klagar alldeles för ofta...
Jag e 25 år gammal, så nu får det bli slut med det...
Nyårslöftet (lite sent men aldrig för sent) blir:

JAG SKA FÖRSÖKA SE DET POSITIVA I ALLT!

Så varje dag ska jag försöka skriva något positivt som hänt mig...

(Tack Becka om du nu läser):-)

Kommentarer
Postat av: Mariah

Hej Leo! Hittade hit via Johanna och Monika. Kul att även du bloggar :) Jag tycker fasen du gör ett skitbra jobb med barnen och allt! Klaga måste man få göra, inget fel med det. Sen är det ju absolut inte fel att försöka se positiva saker. Det är så lätt att glömma dem annars men klaga är en rättighet banne mig :)

Ta hand om dig! Kram

2009-01-05 @ 19:54:26
URL: http://mariahs.blogg.se/
Postat av: kamilla

Go girl!!! men hallå du kan ju inte sluta klaga helt, det e ju våran specialitet höö höö nej men jag har oxå bestämt mig för att inte hänga upp mig över små saker, som man iallafall inte kan ändra på, man slösar bara bort sin energi å den behöver man till att vara två barnsmamma!!! Pussen

2009-01-05 @ 20:50:54
Postat av: MIA

Duktiga du om du klarar det... för det är f*n svårt ibland! Men jag håller tummar o tår = )

Puss puss

2009-01-05 @ 22:15:36
URL: http://mittlovelylife.blogg.se/
Postat av: Kiki

Allt är bra,i måttliga mängder.Det handlar inte så mycket om att klaga som det gör om att man ibland gör sig till ett offer,och det är nedbrytande,att känna sig som ett offer.

Bra iallafall,du tänker rätt. :)

Du har väl Mia Törnbloms bok hemma,hade jag för mig.....?

2009-01-05 @ 22:18:50
Postat av: Madeleine

Hej Leo!!!

Självklart får du både länka bloggen o följa den blir jätte glad över dina fina ord!!

Och du har en mkt fin blogg du med..

En sak till :)

Du har En jättehärlig familj ,var stolt över dig själv som mamma och som medmänniska!

O vet du livet är inte alltid perfekt men när dom små glimtarna visar sig så ta då tillvara på dom =)

puss o kram till dig från mig!

2009-01-05 @ 22:22:38
URL: http://akilliesgirl.blogspot.com/
Postat av: Monica

Hej jag tror säkert att du är en underbar mamma :) Haha faktiskt så har jag en liten bror som jag alltid tar hand om. För att mina föräldrar alltid jobbar! Och nej jag ser verkligen inte upp till dem som föräldrar :( Du ska bara veta hur mkt jag längtar efter egna barn! jag tror jag spricker av längtan :) Men studierna får gå i förväg just nu :(

Just därför är jag jätteavundsjuk på både dig och becka som har lyckats bli unga mammor.



Jättebra att du försöker vara mer postiv. Men självklart ska man få klaga lite ibland också :P



Måste faktiskt klaga lite på din blogg. Inte på det du skriver såklart. Utan på att bakgrunden och texten smälter ihop så att man måste markera för att kunna läsa. ^^ Sen är det iofs inte ditt problem om jag inte kan läsa.. haha :P

2009-01-06 @ 02:06:45
URL: http://monicali.blogg.se/
Postat av: Kära älskade vän!!!

Underbara du!!!! Inte är du en dålig mamma eller människa. du är roliga att vara omkring, många bra och tokiga ideer. Du har ett stort hjärta med plats för de som vill. Du gör ditt allra bästa och det räcker och blir över. Jag vet hur tufft det är med pengar vi har det lika. Att shoppa är skoj men inte ett nödvändigt ont. Se till allt annat du har. Ni är så duktiga både du och Staffan!!! Tänker ofta på er och vi finns inte så långt bort om du bara vill spy galla!!! DU ÄR EN GOD MOR!!!! Glöm inte det vännen!!! Kramar

2009-01-06 @ 11:06:53
URL: http://intebara mamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0