Hej Svejs!

Idag e det en sån där dag när man bara vill stanna hemma & ta det lugnt. Båda barnen e lite rossliga tyvärr & inte e dem så värst glada men det funkar när vi båda e hemma. Staffan har städat på övervåningen & jag har tagit köket "svetten rann".
Sen så ska vi tvätta ikväll...eller ja, Staffan ska tvätta men det finns säkert massa annat jag kommer att få göra.
Just nu sover en av barnen & vi ska väl försöka få den andra att sova. Men det brukar vara lite svårt, madame vill inte sova. Inte försn hon somnar själv...igår hade hon somnat sittandes på fotöljen, he he...helt utslagen, kvart i tre.

Idag upptäckte jag att jag hade bara en cigg kvar i peketet. Jag har inte rökt ännu & jag e så röksugen. Jag har tänkt att jag skulle försöka sluta helt & hållet den 1 januari men det har inte gått så bra som ni säkert har märkt. Men sen då när Matilda härmade mig med en penna har jag haft motivation...jag vill verkligen inte att mina barn ska härma mig eller minnas mig med en cigg i handen. Inte så värst trevligt....
Sen så tycker jag inte att det funkar att säga till sitt barn att sluta röka eller att den absolut inte får börja röka om man som förälder röker själv...dubbelmoral kallas det! Det listar nog ut barnet ganska så snabbt! Så det e väl lika bra att jag slutar nu...det händer att 9 åringar börjar röka & Matilda e snart där. Uschhh...hoppas aldrig hon fastnar för skiten!!!!!

Nä nog tjat om det...jag ska försöka piggna till lite mer med en extra kopp kaffe & sen så ska jag väl göra något vettigt här hemma. Vi ska försöka komma iväg på en promenad så barnen får lite friskt luft...
Så hej på en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0