Hjärnskrynklare?!

ja tidigare idag har jag varit iväg & träffat min psykolog. oj då tänker ni, ännu en galning. men jag skäms inte för att jag träffar en psykolog. varför skulle jag skämmas för att jag e modig & söker hjälp? varför skulle jag skämmas för att jag träffar någon som lyssnar på mig & enbart mig i en timme eller mer? det e ju helt underbart. eller ja...kanske inte alltid men nu för tiden e det.
jag har träffat psykologer så länge jag kan minnas & det har alltid handlad om min barndom & min alkoliserade pappa & min mamma som lämnade mig & bla bla bla...
jag e så trött på att älta det gamla...nu vill jag bara se framåt. jag vill lära mig leva på ett sätt som får mig att må bra. jag vill lära mig att veta hur man handskas med problem...att inte göra det genom att bryta ihop eller skada sig själv...
så nu tränar jag på att tänka på ett kognitivt sätt...att tänka efter innan jag handlar & reflektera...det har jag aldrig varit bra på...

jag tog bilen in till stan. prick halv tre va jag framme. betalade (de hade höjt med 50 kr så nu kostar det 300 kr, inte billigt inte). satte mig i väntrummet & bläddrade i tidningar. en stund lyssnade jag efter tysdnaden & njöt. bara jag satt där med min tidning & väntade. plötsligt somnade jag & vaknade av att en kvinna harklade sig mitt emot mig...he he...jag somnade, bara så där. men det va helt underbart. precis det jag behövde. det räckte gott & väl.
jag bläddrade & bläddrade & insåg snart att jag fått vänta alldeles för länge (jag brukar få vänta minst en kvart varje gång, hon e alltid sen) men nu va det över en halv timme. så jag gick till receptionen & frågade va det va frågan om. då säger hon som jobbar där att om man fått vänta över en halv timme så får man pengarna tillbaka...va???:-)...men stämpeln på högkostnadskortet då...tar ni tillbaka det med frågade jag????
näää, de gör de inte! jag vart super glad. det va verkligen värt väntan.
så nu försöker jag deala med staffan att få köpa mig ett par stövletter nu när jag inte behövde betala för besöket...he he...han e svår den jäkeln...


Kommentarer
Postat av: Michaela

Hahaha hoppas du får dina stövletter =)

2009-01-29 @ 14:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0