Idag Lördag!

Idag tog jag bussen in till stan. Det e sällan jag gör det utan barnvagn så det va lite ovant. Man kände sig lite naken så där. Men det gick bra. Jag tog fram pengarna innan jag hoppade på bussen men busschaufören saknade en krona. De hade tydlige höjt det...som om det inte va för dyrt redan. Det hade varit billigare för mig att ta bilen men det va så skönt att slippa tänka på var man skulle parkera & så va det skönt att sitta att & drömma sig lite ensammen...

Ja skönt va det...iaf fram till Ekeby. En gubbe med rullator hoppade på & ställde sin rullator där den ska stå men kommer & sätter sig bredvid mig fast det fanns andra lediga platser bredvid. Han stank "gamling" & inte nog med det så va han alkoholist. Jag tryckte mig i fönstret & försökte att inte dra för djupa andetag men det va omöjligt att inte känna hans stank. & så hostade han massor också...bläää....Jag hoppade av så fort jag bara kunde när vi va framme på stan & andades in frisk luft! Åh det va skönt!

Träffade Mia på Wedins. Hon va lika fin som vanligt! Sen så gick vi direkt till Waynes Coffe & satte oss vid fönstren. Det va mysigt, riktigt mysigt. Bara vi, utan barn & utan män. Det borde vi göra varje lördag Mia!!!! He he..."stalker"


Det blev ingen riktig lunch för min del (Mia skulle äta hos sin svärmor klockan tre så) så vi fikade bara. Jag tog en scones med filadelfia ost & sylt. Mmmm... det slank ner ordentligt.



Sen så kom min fina kusin Veronika & gjorde oss sällskap. Hon va duktig & åt en ordentlig & frisk lunch...KYCKLINGSALLAD!



& så drack hon massa kaffe som oss andra mindre duktiga!

Mia lämnade oss vid tre så jag & kusin gick runt lite på stan. Veronika köpte en jätte fin klänning som hon ska ha när jag fyller år...så ni får se det då! & jag köpte mig en tröja på Gina som jag tänkte ha på min fördelsedag så ni får se det då!
Sen så fikade vi med Bonnie, hennes syster & Halima en stund innan jag va tvungen att ge mig iväg hem till barnen.

Kvart över fyra bussen tog jag. Den här gången satte jag mig långt bak i bussen så jag inte skulle hamna bredvid en illaluktande gubbig alkoholist.
Men istället fick jag sitta bredvid en gubbe med tvångstankar. Han gick på sist av alla...& kunde inte bestämma sig vart han skulle sitta (det va proppfullt i bussen). Han satte sig bredvid en äldre dam & så reste han sig & så satte han sig & reste han sig & så satte han sig...jag räknade..det va fyra gånger. Sen så tittade han på sitt busskort & kände det med tummen fyra gånger exakt. Sedan stoppade han ner den i fickan & kände efter fyra gånger. Gud va jobbigt det måste vara att ha tvångstankar. Han såg så stissig ut...stackars han! Han tittade sig omkring precis som om han va rädd eller något & jag log mot honom & han log tillbaka men väldigt stelt. Han blev nog rätt förvånad. Men jag e som jag e!!!!

Väl hemma hade svärmor kommit för att hälsa på. & jag va såååå hungrig! Jag skulle ställa mig & laga mat men jag mådde illa av hungern så svärmor föreslog att vi skulle beställa mat. Först så tänkte jag..."idag igen, vi åt ju igår" men när man e så hungrig som jag va så skulle man äta vad som helst. & en kebab med bröd satt riktigt fint. & så en fanta till det. Mmmm...skön avslutning på denna underbara dag! Förutom vädret då...trodde imorse det skulle bli fint med det har bara varit slaskigt!!!
Nä nu ska jag lägga Matilda! Vi hörs om en stund!

PusseliPuss


Kommentarer
Postat av: Mia

Snyggt med röda ögon (min bild)... det är inne har jag hört, höö höö = )



Puss

2009-01-24 @ 20:05:42
URL: http://mittlovelylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0