Imorgon börjar mitt nya liv!

Då tror ni säkert att jag ska börja banta...& det kanske man kan kalla det fast jag vill inte det. För banta för mig e att svälta & det vill jag inte. Utan jag vill hitta ett mönster, ett levnadssätt som passar just mig. Jag vill veta vad lagom e & var jag ska dra gränser.
Jag vill sluta tycka synd om mig själv bara för att jag för länge sen hade en sjukdom som fick mig att må väldigt dåligt. Jag vill sluta tro att jag kan unna mig saker hela tiden bara för att jag för länge sen mådde så dåligt. Jag vill sluta tänka att allt löser sig med tiden. För det kommer det inte att göra. Inte om jag inte gör något själv.
Jag tror aldrig jag vetat vart jag ska dra mina gränser när det gäller någonting. Men nu vill jag ändra på det. Nu vill jag hitta mig själv. Om  jag själv inte finns då får jag hitta ett mönster som passar mig & köra det fullt ut.
Hur som helst så måste jag hitta en balans. Jag kan inte fortsätta övertyga mig själv att jag inte e redo...för det e jag!!!! Jag har två barn som jag dyrkar. & jag har en underbar sambo som jag dyrkar. Jag älskar dem...de e mitt liv. Jag gör det för deras skull men mest för min!!!!

Här e de saker jag vill ändra på från & med imorgon:
1. Sluta röka!
2. Sluta äta godis & sötsaker (förutom på lördagarna)! Vill inte att mina barn ska tro att det e normalt att äta varje dag.
3. Sluta hoppa över måltider (det händer att jag äter godis istället för mat)!
4. Bara äta hemlagat (förutom lördagarna)! För att mina barn behöver bra näring!
5. Sluta tycka synd om mig själv!
6. Börja träna! Motion e alltid bra för kroppen. Det e något som alla mår bra av, i lagom dos förstås!

Tror ni jag fixar det????

Kommentarer
Postat av: Maria

2009-01-25 @ 22:50:34
Postat av: Maria

Jag hejar på dig och ger mig själv en arg blick för att jag också skulle behöva hänga med på din lista... Vi kanske ska bilda en pakt :-)

2009-01-25 @ 22:52:05
Postat av: Anonym

det är klart du fixar det tjejen :)

2009-01-27 @ 18:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0