Måndag kväll!

Ja då va det måndag kväll igen. Va fort dagarna går, speciellt om man haft en bra en.
Det e så skönt när barnen somnar & man kan sätta sig ner & andas ut...& har man haft en bra dag då blir det bara bättre. Som idag...Matilda har varit på sån bra humör & busat massa & när man tänker efter så ler man bara inombords. Hon e så go min lilla tjej...speciellt nu när mer & mer ord börjar komma fram & inte allt låter som det borde. Som när hon säger "tätla" om både släcka & tända...hur sött som helst! Eller när hon säger "ia" om häst. Ja, "ia" det e det enda man får höra hela tiden...helt tokig i hästar. Måste skaffa en hästfilm eller något som hon kan titta på...hon tjatar om det varje dag ändå så det e lika bra man har en hemma.

Svärmor va ju här med mat & hon hade även gjort sallad så jag slapp göra det. "skönt för en gångs skull". Hon hade också köpt med sig fanta free & jag drack ett helt glas. E inte förtjust i light produkter längre(försöker köra ekologist) men jag kunde ju inte tacka nej till svärmors dricka"tordes inte".

Noah satt med oss vid matbordet & ville ha mat han med...men han får nog vänta ett tag till innan vi ger honom...än så länge får han nöja sig med gröt. Det gör nog inte honom något, han älskar ju gröt!



Sen så tog jag & Petra en kvällspromenad. En rask en. Eller jag...en ganska lagom rask en. Vi kunde ändå babbla på som vanligt. Det e konstigt hur mycket vi hinner prata på den korta rundan som vi brukar ta...Men det e min Petra det...en som jag har så himla kul med & en som jag älskar att diskutera med. Det e få vänner jag känner jag kan berätta allt för & som inte dömmer mig..Petra e en sån vän! "Me Like My Petra"



Nu ska jag duscha...ska bli riktigt skönt efter promenaden!!!

Hörs lite senare(kanske hinner lägga ut några bilder på grejerna jag beställt):-)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror det är du som dömer sdig för hårt vännen, inte de runt omkring dig. Kram!

2009-01-12 @ 22:22:19
Postat av: Petra

Du är för go tjejen.. :-) Ja vi hinner gå igenom mycket på våra raska promenader.. Blir jag som flåsar mer och mer bara ju längre in i graviditeten man kommer.. Kram på er!

2009-01-13 @ 21:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0