Så där ja...

...då sover båda barnen & vår vuxenkväll börjar. Staffan ska duscha & jag ska passa på att blogga lite. Sen sak jag försöka fixa till Kamillas blogg precis som hon vill ha den. Inte så lätt med alla koder & sånt men så himla kul. Jag har verkligen hittat något jag kan hålla på på dötid. "glader"

Matilda ville inte sova ikväll...hon brukar göra så här då & då...vägra vilja sova...så vi brukar låta henne vara uppe lite längre & sedan när vi lägger henne igen så brukar det gå jätte bra. Ikväll skulle jag lägga henne (det brukar annars alltid vara Staffan som gör det). Jag fick smeka hennes mage & hon höll i min hand en stund. Sedan så sa jag godnatt & hon vände sig om & jag gick ut. Min sessa!
Men va hon har varit busig idag...inte på ett roligt sätt utan på ett väldigt jobbigt sätt. Man har sett det i hennes ögon...hon har gått runt & testat oss hela dagen här. Det brukar vara så här...några lugna dagar följd av några jobbiga dagar...humöret e olika. Som på oss vuxna.


Jag e iaf glad! Jag har haft det bra idag. Min farmor, syster & hennes svärmor va ju här & gjorde mig sällskap under hela dagen. Det e så kul när de kommer hit. Syster tar så god hand om barnen...så idag hade jag tid att laga en riktig god lunch. Jag behövde inte stressa lika mycket & det va roligt för en gångs skull. Jag slapp äta själv...

Imorgon ska jag ta det lugnt...helt lugnt. Bara vara hemma & ta det lugnt! Inga måsten, inge göra...bara slappa. Behöver det känner jag!
& på fredag ska jag klippa mig"längtar":-)
Gick förbi salongen idag & fick en glimt av min fina frisör & jag blev så jätte glad när jag tänkte efter att jag skulle dit på fredag. Äntligen...som så länge jag har velat!
Förut klippte jag mig typ en gång i månaden...nu får jag vara glad om jag får göra det två gånger per år...ja man har allt förändrats.
Jag priroterar nu för tiden...barnen kommer alltid först, sedan Staffan & sen så lilla jag!
Mammor känner nog igen sig...iaf de som e mamma lediga....

Nä nu e jag röksugen (jag röker mer nu än vad jag gjorde för några veckor sen). Bara för att jag bestämt (försökt bestämt) mig för att sluta...ahhhhhhhhh...
Men de e så gott!!!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad kul att du bloggar! Läser varje dag :-) Kram!

2009-01-14 @ 21:50:55
URL: http://jonnaliisamaria.blogg.se/
Postat av: MIA

Mycket bra att tänka på sig själv då o då... då blir man mycket gladare!



Puss puss

2009-01-14 @ 22:54:57
URL: http://mittlovelylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0