Skönt med prommis!

ja det va verkligen skönt med promenaden. lite kallt men riktigt skönt. jag gick i raskt takt så jag fick upp flåset lite & båda barnen somnade. precis va vi alla behövde!!!


de sover forfarande så jag & staffan sitter & dricker kaffe & tittar på Oprah. det handlar om en mamma i USA som glömde sin dotter i bilen i 8 timmar i 35 graders värme. hon dog! hennes hud hade fallit av kroppen, så så hemskt...helt hemskt...jag tror inte jag skulle kunna leva med mig själv om jag glömde nån av barnen i bilen så de dog.

programmet handlar inte om att döma henne utan om att stanna upp & tänka efter hur stressade vi e!!! vi alla!!! men speciellt mammor!!! det ställs så höga krav på oss(oftast vi som gör det själva) & vi vill så gärna vara så perfekta att vi ibland inte törs inse verkligheten. det e jobbigt...jobbigt att alltid vara på topp. att alltid ha kontrollen. att alltid planera. det blir för mycket ibland.

så tänk på det mina kära vänner...stressa inte ihjäl er! ingen mår bra av det!!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi som gör det själva???

2009-01-27 @ 17:00:26
URL: http://animenone82.blogspot.com
Postat av: Caroline

Bra skrivet! Stress mår verkligen ingen bra av. Ibland blir det för mycket inputs så man bara får panik. Lugn o ro i själen, ja tack :)

2009-01-27 @ 17:12:52
URL: http://somedaysofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0