Ut-på-landet-dag!

Idag har vi varit & hälsat på hos svärmor som bor ute på landet. Långt långt borta, nånstans långt in i skogen bor hon tillsammans med sina hundar, katter, fåglar & massa hästar. Matilda älskar att vara där & hon älskar sin farmor. Hon älskar att mata hästarna med moröter & hon älskar att ha Filippa(hunden) tätt intill sig hela tiden. Ja man mår verkligen bra när man e ute hos svärmor...
Vi fick jätte god mat där serverad...fläskstek med kokt potatis, brunsås, plommon, sallad med feta ost & kokta grönsaker. Mycket gott smakade det! Fast Matilda ville hellre äta pepparkakor...& det fick hon, hur många hon ville. För farmor får hon göra precis vad hon vill...Matilda e hennes älsklingstjej.

Staffan e ensam barn & han har aldrig varit intresserad av att bo på landet, ha massa hundar i huset eller rida...& jag kan förstå att svärmor försöker få Matilda till att gilla just allt.
& jag kan säga att det funkar, för Matilda e helt tokig i hästar. Det e det enda som får henne på bra humör på tv:n & hon tittar i hästtidningar hela dagarna lång...
Hon älskar också att vara ute så det passar henne verkligen att bo ut på landet, hon skulle må så bra att få springa runt med massa djur...

Jag tänkte ni skulle få se några bilder jag tog idag.

   

   

I bilden under ser ni Matildas MiniShetland som hon fått av sin farmor!
Flicka heter hon!



Noah satt inne & hade det gött!
(Obs! bilden e bara på skoj!)



Nu ska jag läsa mina vänners bloggar så vi får höras lite senare ikväll...

Kommentarer
Postat av: Kamilla

åh vad mys att vara ute på landet!!! Härligat att ha en lyckad familje dag, för oftast när man försökar få allt perfekt en speciell dag, blir det inte som man tänkt sig. :/ Puss på dig!!

2009-01-06 @ 21:37:29
Postat av: MIA

Lyllo Matilda o ha en häst!!!... det ville jag oxå när jag var plutt, men fick då ingen = )

Massor av pussar till er alla!

2009-01-06 @ 22:33:20
URL: http://mittlovelylife.blogg.se/
Postat av: Monika

Det är härligt att vara ute på landet men det är skönt att få åka hem till stan sen igen....vi får åka ut nån helg så Maija får träffa hästarna, hon tjatar hela tiden att hon vill rida menjag tror inte att hon kommer våga när hon väl får...ska bli kul att testa nån gång.. KRAM

2009-01-07 @ 12:26:28
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0