Vår Första Barn-fria-lediga-dag!

Imorse vaknade jag med ett stort smile i ansiktet. För jag visste att det va lördag & det betydde att jag & Staffan för första gången på två år skulle få en barn-fri-dag!"Happy"
Jag dansade runt & fixade morgon sysslorna...& jag tror aldrig barnen varit så gulliga som de va imorse. Helt underbar känsla! Man tyckte det skulle bli kul att få vara ifrån dem lite men också att man skulle sakna dem väldigt mycket...

Jag e inte van att lämna bort dem...jag har nästan alltid dem vid min sida. Det e väldigt sällan som jag gör saker utan dem, så jag e inte bortskämd när det gäller det. Inte Staffan heller för den delen...han vill hellre stanna hemma med oss än göra någe annat. Man har liksom gått & blivit bekväm av sig...& det sa vi att vi aldrig skulle bli!

Så den här dagen va vi värda...JAG & MIN FINA GUBBE!


Åh, de va så söta mina kluttisar imorse!
Medans jag satt & åt frukost busade de med varann. Noah älskar när Matilda kitlar honom & Matilda njuter av att göra honom glad!

Efter frukost blev det lite stressigt...man ville ju komma iväg så fort som möjligt, ta vara på tiden man skulle få...för de e inte ofta vi får det som sagt.
Det va mycket grejer som skulle med & det brukar vara jag som måste planera allt. Fast Staffan e duktig på att hjälpa till...bara jag vet vad som händer & kan tala om det för honom...



Jag & Noah tog bussen in till stan. (för vi fick inte plats i bilen med två vagnar). Kom fram runt tio snåret & gick direkt till min fina syster. Hon väntade med öppna armar på honom. Hon älskar verkligen barn! Speciellt mina! Så jag lämnade honom i goda händer...min systers fina underbara händer. Behöver inte förklara för henne något...hon vet precis vad hon ska göra. Så jag pussade Noah hejdå & trallade neråt stan!

Matilda fick vara hos sin farmor ut i Kjula. Med alla hundar, katter, fåglar & hästar. trivs som fisken trivs i vattnet...om inte bättre. Min sessa...en riktig bond tjej!

Både barnen har haft det helt underbart utan oss...& det va jätte skönt för mig & Staffan som va oroliga på att det inte skulle gå bra för dem. Kanske inte så mycket för Matilda, hon e ändå stor nu men Noah...han e ändå bara fem månader. Men som sagt...det gick över förväntan & lite till!!!!"very happy!"

Jag & Staffan njöt av att gå i lagom takt & strosa runt på stan. Vi höll varann i handen & pratade om hur mycket vi saknat det. Det va som vi blev kära på nytt. Vi pratade massor & skojade massor & vi njöt av att vara för oss själva en stund.
Jag följde med honom till Carlings & hjälpte honom välja fina kläder & det tyckte han va kul. Men när vi sen skulle till H&M för min skull blev det inte lika roligt för honom...han gick bara bakom mig & tyckte jag va jobbig. Det e inte riktigt hans grej att gå på stan & shoppa. Han köper oftast det han behöver ...& det alltid med hjälp av mig. Han vet annars inte vad han ska ha. & jag vill ha allt & ingenting...han tycker bara att jag blir jobbig. Så han fick gå iväg för sig själv för jag behövde verkligen gå i lugn & ro...i min egen takt...

Snart va vi hungriga så vi gick till Waynes Coffe.
Staffan bästa vän Eric följde med oss. Där satt vi en bra stund & pratade om allt & ingenting! Helt underbart!


Jag åt Wraps-Texmex!

& efter det drack jag en stor kopp...



Eric fick mig att skratta massor...som vanligt!



Efter maten shoppa vi mera...& lite till...& det va såååå kul! F*n va jag har saknat det!

DEL TVÅ!

Snart va det dax att hämta barnen igen & det längtade vi till! För vi saknade dem så mycket. Hämtade Noah upp först...sedan köpte vi pizza & åkte ut till svärmor. Där avrundade vi våran dag med våra fina barn & Britten...min fina svärmor, Staffans fina mamma, barnens fina farmor! "älskar henne"

Nu tänkte jag läsa lite bloggar & äta lite godis...GODIS!!!!
Orkar inte vara utan idag...för jag e så glad & jag vill bli ännu gladare...& godis gör mig glad, gladare,gladast!


Senare ska jag försöka lägga ut bilder på kläder jag köpt!
Hej på en stund!


Kommentarer
Postat av: Monika

Vilken underbar dag ni verkar ha haft, ni var såååå värda det :) Hoppas du hitta vad du ville ha på stan...ska bli kul att se vad du shoppat sen!!

KRAM på dig!!

2009-01-10 @ 23:16:24
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/
Postat av: Syster

Vad kul att du hade kul på stan för det var verkligen ett tag sen och du och Satffan förtjänade det så. Jag hade också kul med att ta hand om din son och han var lugn hela tiden och vi bussade en massa. Smatidigt måste jag ju också träna lite på mammarollen(om jag nu behöver det, hehehe). Så med andra ord, jag gör gärna om det, det är bara att säga till.

Kram från syrran din.

2009-01-11 @ 18:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0