helgen & lite till!

dåligt av mig att inte uppdatera bloggen men det hinns inte ibland. jag prioriterar annat & då blir det så här.

i fredgas va jag hos min kusin på kvällen. michaela & johanna va också där & gjorde min kväll. så kul att umgås med mina fina vänner. det kom även några andra till men huvudsaken veronika, michaela & johanna va där!!! vi drack lite gott & smaskade på godis & chips. precis som man ska göra en fredag. hade bestämt mig för att sova över hos kusin så jag slappnade verkligen av...underbart!
senare när vi skulle ut möte jag karla utanför grappa & hon följde med till nybron...där vi dansade häcken av oss!!! ända tills det va dax att gå till veronika & sova. karla & jag låg på varsin resårmadrass på golvet men gott sov vi iaf!!!


fula jag!

fina veronika!

roliga johanna!

törstiga michaela!

trötta karla!

jag fortsätter på då nu när jag har tid & barnen sover. noah vaknade när jag höll på att blogga förut så...

jag hade iaf jätte kul i fredags. drack lagom men trött va jag. sov gott hela natten & vaknade utan baksmälla...underbart! tog en fika med veronika innan jag tog bussen hem till familjen.
va jag hade saknat dem...blev helt tårögd när jag gick innanför dörren & alla kom & kramade mig. min underbara fina familj!


lördagen va seg...vi gjorde inget. tog det bara lugnt, åt från donkan & massa godis som vanligt, he he.

söndagen!
söndagen va nästan sämre när det gällde min trötthet. jag va så seg hela dagen, ville bara sova. vi skulle förbi staffans pappa på fika men jag orkade verkligen inte så jag blev hemma med noah. det va lika bra det för noah va så gnällig...han ville bara bli buren.
men matilda hade haft jätte kul med sin farfar, de hade varit ute & lekt vid någon lekpark & jag vet att sånt verkligen går hem hos min sessa. de ses så sällan, matilda & hennes farfar & jag tycker det e jätte synd. men men...alla har sitt & det får man bara respektera. det e tur hon har sin farmor...eller båda barnen. men det e matilda som e medveten om saker & ting just nu. noah e fortfarande liten för att förstå vem som e vad...men matilda vill verkligen träffa sin familj. hon dyrkar sin farmor & sin teta (min syster) & sin kiki (min kusin)...frågar efter dem varje dag!!!

på kvällen började jag läsa på en ny bok. pojken som kallades DET av dave pelzer! den läste jag ut på 2,5 h! så bra men så hemsk. kunde inte slita mig från den...inte ens för att röka.
började läsa på nästa bok i serien...pojken som inte fanns & läste ut halva & grät & grät. aldrig har jag gråtit så mycket av att läsa en bok...den berörde mig så mycket. hade inte matilda vaknat & ropat efter mig hade jag nog suttit uppe & läst hela natten. men efter kramats & gosats med matilda så bestämde jag mig för att sova...

måndagen!
ja idag har jag då haft barnen hemma & vi har gjort massa skoj. först hemma bakade vi med trolldeg på morgonen & sen så lekte vi med duplo. efter det somnade noah så jag & matilda la oss i soffan på övervåningen & tittade på emil i lönneberga (hennes favvo film just nu). det va så mysigt att ligga skavfötters med min sessa & vila innan man skulle hitta på andra saker. när noah vaknade åt vi lunch & sedan va vi ute & lekte en stund vid sandlådan. & som vanligt gungade de en massa.


tog en promenad vid michaela men de va precis på väg ut så det vart inge fika hos dem idag...men som tur kommer hon hit imorgon...måste få min dos av hennes sällskap, he he.

väl hemma satte jag igång med middagen. & då ringde det på dörren...& staffans mormor stod utanför. blev överraskad, hade ingen aning att de skulle komma. svärmor britten kom efter hon parkerat sin bil. men kul va det iaf...& som tur va så räckte maten. jag gjorde lasagne! mmmmmmm "gott gott"




efter lite kaffe tog jag cykeln in till stan & körde ett hårt pass på gymmet.
hemma sedan blev det 3 st tonfiskmackor & en lång varm dusch.
nu ni mina fina vänner så ska jag fortsätta läsa & sedan sova gott...hela natten! hoppas jag!

puss puss puss


Kommentarer
Postat av: Angelica - fyrbarnsmamman

oj vad du har hunnit med och en riktigt fin grimars hade du på ena bilden ^^



Du får gärna å in och rösta på min blogg nr 3: http://yollande.blogg.se/2009/june/finalisterna-i-veckans-blogg-blev.html

2009-06-09 @ 13:45:56
URL: http://tvattlapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0