jag vågar må ni tro!

morgon!
vaknade vid kvart i åtta av att matilda ville ha "välinn" (välling). men jag gick istället upp & gjorde henne en macka & en skål med flingor. det e inte ofta bara hon & jag e uppe så vi satt där tillsammans & åt våran frukost i lugn & ro. hon babblade som bara den...hälften förstod jag inte ens...men det va så härligt att höra henne prata.
väckte noah när det va dax att gå med matilda till förskolan...runt klockan tjugo över åtta. han hade nog sovit till nio annars. min lilla sjusovare!:-)

förmiddag!
vid halv tio dök veronika upp. hon fick ta hand om noah under tiden jag va hos tandläkaren.
halv elva va jag på eskilshem & hör & häpna...jag fick ett hål lagat...utan bedövning!!! strongt av mig...tandläkaren sa att det e inte många som vågar det men jag gjorde det & jag e stolt över mig själv.

efter det va jag förbi hos min vännina tanja på två koppar kaffe. det va riktigt nice faktiskt. det e inte ofta vi ses & absolut inte så här utan barn & så...eller ja, hennes lille son va där men han sov halva tiden jag va där & den andra halvan satt han typ hos mig så det va lugnt & skönt. det e konstigt att det alltid känns så här bra efter man träffat vänner & så men sen så e det så jäkla svårt att komma iväg andra gånger. jag tror jag borde ha tandläkartider varje vecka så att jag kunde komma in till stan & göra saker. för det blir aldrig av annars...inte sen jag flyttade ut till hällby iaf. det e egentligen inte så långt ifrån stan & det går bussar 3 ggr i timman minst...men för det mesta vill jag bara stanna hemma & ta det lungt.

det ändras nog när staffan har semester...kanske jag orkar hitta på mera saker då...kan ta bara ena barnet & göra något på egenhand...ja, det borde jag nog göra...!!!

eftermiddag!
efter hämtat matilda på förskolan så fikade vi hemma hos oss & sedan tog vi bilen in till min syster. min farmor åker till kosova imorgon & ska vara där i 6 månader så hon va där så vi kunde ses en sista gång. vi va ju på middag hos henne i tisdags så det va inte länge sen sist vi sågs...men nu lär det alltså dröja 6 månader innan vi ses igen!
vi åt mat där & som vanligt för mycket...iaf jag! men hon gjorde så god panerad fisk med klyft potatis & dillsås så jag va bara så tvungen att äta mig riktigt mätt. mmmm..."me like"

jag & barnen kom hem vid sju...lagom till att lägga dem båda. staffan väntade på oss med öppna armar...& matilda hade saknat honom så. min fina familj!!! min underbara älskade fina familj!

kväll!
här på kvällen hade jag petra här. jag klippte henne, vi drack kaffe, kollade på tv & pratade. en skön avslutning på denna dag.


veronika & noah hade kul tillsammans...



matilda min sessa hos syster!


syster tillsammans med barnen!

noah e lite små rädd för farmor...eller ja, jätte rädd!!!


imorgon e det fredag...jipppiiieee!!! då ska jag till min kusin & ha det trevligt. kanske till & med går ut!!! får se!!! men go natt & ha det bra då så hörs vi när vi hörs!!!


Kommentarer
Postat av: Marie

Tycker du att du aldrig hittar på saker?! Jag tycker jag läser hela tiden att ni hittat på roliga saker nästan varje dag! Önskar jag hade den orken och lusten. =)



Kram!

2009-06-05 @ 06:32:57
Postat av: katarina

Ja här händer det massor varje gång man kommer in o kikar.

Hoppas att du får en trevlig helg. kram

2009-06-05 @ 13:58:59
URL: http://ina73.blogpot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0