lata dagen!

idag har jag inte gjort någonting. bara latat mig hela dagen. tillsammans med veronika har vi tittat på tv, druckit kaffe, lagat mat, snackat en massa & haft det toppen. hade tänkt mig att åka in till the city men regnet gjorde att jag bara ville vara hemma ännu en dag. hade först dåligt samvete för att jag inte hade någe lust att göra något men sen så sa veronika att ibland så behöver man såna dagar så efter det kändes det bara bra.

veronika kom hit igår kväll & sov över. alltid lika trevligt fast hon sover inte så bra här. men ibland så pinar hon sig för min skull...hon vet hur mycket jag älskar att hon sover över. överhuvudtaget älskar jag att ha henne här. matilda tycker väldigt mycket om sin kiki också. hon som e bäst på att borsta bort tandtrollen!!! he he

förresten...jag va ju på möte ikväll. på matildas förskola. usch det känns inge bra alls att hon ska börja på avdelningen för större barn till hösten. det ser jag inte alls fram emot. för det första så betyder det att jag ska börja jobba & sen e jag nervös för den stora gården där dem ska vara. det känns inte alls lika säkert som den lilla lekparken de hade på den mindre avdelningen. sen så e jag nervös på hur det blir de dagar jag jobbar kväll & börjar vid tre. när ska jag lämna barnen? & det e inte ens säkert att jag får lämna barnen då! de ska ju dra ner på en massa...& det kanske blir att man får vara hemma om det inte finns tillräckligt med personal. ush ush ush...
de e 3 pedagoger på 20 barn...fatta 20 barn. hur ska de kunna hålla reda på alla? stackarna, det kommer inte att bli lätt för dem!
jag har iaf erbjudit min hjälp de dagar jag e ledig, att jag kan komma in om det e allt för körigt för de verkar inte få in några vikarier.

hur ska allting gå runt när de drar in allt?

dessa hemska kriser! jag e orolig för hur det ska gå för mina barn.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja det verkar ju inte klok med 20 barn på 3 personal!

2009-06-16 @ 07:16:33
URL: http://turnerkvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0