bättre sent än aldrig!

vissa morgnar vaknar man med en inställning "shit va trött jag e! idag orkar jag ingenting"...andra morgnar vaknar man med denna inställning "shit va utvilad jag känner mig. idag ska jag röja undan här hemma. mmmm...vilka fina barn jag har!"
imorse vaknade jag med den andra inställningen. visserligen va jag lite trött ändå men när jag väl kom igång då gick det undan...

att-göra-listan för idag!

se till att bli klar med morgonsysslorna innan kl 12:00!  check
ta hand om disken!  check
dammsug hela huset!  check
vik tvätten & ställ det där det ska vara!  check
ta en promenad med barnen!  check
låt bli att röka! 
ät frukt!  check
ät inge godis!  check
vila minst en halv timme!  check
laga en god middag!  check
krama om familjen!  check

imorse vid kl nio va jossan förbi en stund. vi pratade lite & bl. a om barnsaksloppisen vi ska ha på lördag. det e på slottsskolans matsal kl 10 -14! kom gärna dit, tänk på att det e miljövänligt att köpa begagnat!!!

här på kvällen hade jag hela min familj (nästan) på middag. det va trevligt. jag lagade en köttfärsgryta!mumsilimums!

men det absolut roligaste som hände idag va när matilda & bekim satt & leket ihop. matilda la undan sin blyghet & välkomnade bekim i sitt liv. så roligt att se dem leka ihop. när de sedan skulle hem gav matilda honom en kram...he he...min sessa. & bekim blev så klart jätte glad. bekim e min systers man för er som inte vet det!



som sagt...bättre sent än aldrig!!!

jag har förresten läst ut boken tusen strålande solar. rekomenderar den om ni vill få ert liv att se perfekt ut! den e sorglig, hemsk men underbar! läs den vet jag!





Kommentarer
Postat av: Kiki

Vad kul att de två fick hänga lite idag......det gör mig glad att se! :)

2009-03-09 @ 22:28:16
Postat av: Monika

Hej vännen....ja nu har jag satt igång med träningen och det har nu i dagarna börjat visa resultat på vågen så det känns skönt!! Vad kul med loppis...jag vet inte om jag kan komma, Johan är borta hela helgen, vi får se. jo jag har fixat med min blogg själv, blev rätt nöjd men här på jobbet där vi inte har PC utan sitter med MAC ser det inte alls lika dant ut, menyn till höger hamnade längst ner men men, de flesta har väl PC. Vi år ta och ses snart igen, får inte gå för långt imellan nu...KRAM

2009-03-10 @ 08:06:56
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/
Postat av: Syster

Bättre sent än aldrig, eller hur?

2009-03-10 @ 10:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0