earth hour



jag sitter här i mörkret med min laptop & försöker blogga. den drar inge ström då den går på batterier så ni vet!

jag e djup besviken på mina grannar som inte släckt ner något. jag e så besviken på sverige som inte brytt sig om att införa earth hour på riktigt. det handlar om en timma! en hel timma! kan det vara så svårt att släcka ner lysen & alla apparater man har hemma & bara tänka på miljön i en timma???!  tydligen!!!

vid halv nio när jag höll på & släckte ner här tittade jag ut & såg att många av mina grannar inte gjorde det. jag vart så besviken som sagt. det e väl det minsta man kan göra för sina medmänniskor, för sina barn, för framtiden!!!!!!

det e dax att vi alla vaknar upp. vi måste inse att vi e illa ute! våra barn kräver ett bättre framtid. det e inte så svårt att hjälpa till för att få en bättre miljö. man kan alltid göra sitt bästa, mer krävs det inte. jag säger inte att jag e bäst på att vara miljövänlig men jag försöker iaf. jag sorterar allt här hemma, även de minsta grejerna som folk kan tycka det e jobbigt att skölja. hela familjen använder varsit glas en hel dag så vi slipper diska för ofta. vi använder sällan bilen, jag åker hellre buss. jag köper & får begagnade kläder & leksaker & även andra saker som möbler & sånt. jag byter kläder med min syster så vi slipper köpa allt för mycket nytt även om jag älskar att shoppa. vi försöker köpa ekologiskt. vi gör verkligen vårt bästa. så snälla vänner...om vi tillsammans kämpar får vi en renare miljö! gör det för barnen!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

tänkte detsamma om min med batteri haha :P

2009-03-29 @ 00:53:19
URL: http://wlinda.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag var hos mina föräldrar och vi satt med levande ljus och det var jättemysigt. Nästan halva gatan hade släckt ner helt :-)

2009-03-29 @ 20:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0