förkylningsastma!



tio över elva väntade jag samtal från barnkliniken. tio över tolv ringde de istället. tydligen många som e sjuka just nu. som tur va hade de en tid till noah, kl två. så jag ringde svärmor & ordnade så hon kunde hämta matilda på dagis & vara med henne tills jag kom tillbaka.
vid halv två åkte jag med noah. trafiken va precis som klockan fyra, förstår inte varför men jag kom i tid ändå. jag hade tur & hittade parkering precis vid sjukhuset. betalade för en ca 1 timmas parkering då det inte brukar ta så långt tid när vi e där. de brukar oftast bara inhalera honom & sedan får vi åka hem. men idag fick jag inte träffa läkaren försn 45 minuter senare. men det va värt det, för han som va läkare va även verksamhetschefen, en kunnig en. han va så bra & jag fick verkligen sagt det jag hade tänkt att säga här hemma. att noah måste få hjälp, att han inte kan fortsätta ha det så här, att jag inte orkar vara så orolig längre.
läkaren lyssnade på honom & konstaterade som alla andra läkare att han har förkylningsastma. inge lindrig en. efter hans rs-virus lider han mer än någonsin. han tyckte han skulle läggas in men jag frös till & sa att han inte skulle. vi orkar inte ligga på sjukhus någe mera, vi mår bäst här hemma. bad om att få bättre mediciner & jag förklarade att jag skulle ta mitt ansvar & hjälpa noah med det som krävs bara jag inte behöver ligga på sjukhus med honom. nu kanske ni tänker att det e väl ändå hans hälsa som går först...men med tanke på hur många gånger han har legat på sjukhus & hur psykiskt jobbigt det har varit så kan ni åtminstone försöka förstå mig...
det de gör på sjukhuset kan vi göra hemma, jag behövde bara recept på det. & det fick jag. så nu har han alla inhalations sakerna hemma. vi har inhalerat en gång redan & det gick bra. visst det kommer att behövas tränning men det ska vi nog fixa. han kommer att ha astma många år framåt så det e lika bra vi lär oss så vi slipper åka in till akuten stup i kvarten. hatar verkligen det!

när ssk skulle inhalera honom efter läkarbesöket kom jag på att jag bara hade betalat en timmas parkering så jag fick lämna noah hos henne & springa fort som fan & lägga i mera pengar. som tur va hade jag inte fått någon bot.
när jag kom tillbax hade de redan inhalerat honom & menade på att han andades bättre...hmmm tänkte jag...det gjorde han inte alls. läkaren kom sedan in & han tyckte också han lät bättre. sen så knackade det på dörren & en ssk kom in för att bara hämta något & säger:"nä men gud, som han låter!" de andra bara tittade på varann...vem försökte de lura egentligen?! ja ja...jag e glad att jag fått bättre mediciner iaf. det ska nog ordna sig det här. jag måste tänka positivt, annars blir jag bara knäpp. det e bara att gilla läget...

när jag sedan skulle hämta ut receptet på apoteket visade det sig att jag inte hade några pengar på kontot. hur kul va det tror ni? jag blev så klart helt förvånad för jag va säker på att vi hade några hundra kronor kvar, men fel hade jag. va skulle jag göra? jag va ju tvungen att ha grejerna! noah började bli otålig & jag började bli svettig. det va inte alls kul. men som tur va ordnade de så fort & smidigt så jag kunde ta det på avbetalning. noah har nu ett konto hos dem så han aldrig behöver vara utan sina mediciner i framtiden. det känns ganska så tryggt ändå.
men jag ska nog ändå betala in de imorgon, när vi får barnbidraget. det e lika bra, tycker inte om att ha allt för många avbetalningar. det räcker med min shopping! he he...

när vi väl va hemma igen va jag så trött & så hungrig att jag ville strejka. skita i allt & bara gräva ner mig nånstans. men som den mamma som jag e (enligt mig aif) så lagade jag middag & drack en kopp kaffe & jag blev snart mig själv igen. sen va det massa bus med matilda & nu sover dem. jag ska snart lägga mig jag också, imorgon e det fredag. längtar!

hoppas ni alla haft en bra dag idag. har ni varit ute i solen något? jag hann med en promenad med noah imorse, han måste ju ha frisk luft!!!
puss puss puss

Kommentarer
Postat av: KiKi

Usch,stackars min lille tjockis.Inget barn ska behöva ha ett konto på Apoteket.... :(



Men men,hoppas han fått starkare grejer den här gången,eller iallafall rätt grejer som hjälper.....

Puss på er!

2009-03-19 @ 23:18:55
Postat av: Tessan

Usch, vad jobbigt för lilla killen!!! Hoppas han blir bättre snart & att ni blir experter på inhalator-grejjen!!

Varma kramar!!

2009-03-20 @ 09:42:10
URL: http://www.moasjodin.blogspot.com
Postat av: Erica

Awwww! Jag älskar bilderna på din blogg!



//Erica i Singapore

2009-03-20 @ 12:29:53
URL: http://www.sunblock20.blogspot.com
Postat av: Maria

Stackars lillkille! Hoppas ni kan njuta av vädret idag iaf :-) Kramkram!

2009-03-20 @ 17:05:54
Postat av: Marie

Hej!



Den är köpt på Ica Maxi av hans mormor. =)

2009-03-20 @ 18:29:54
Postat av: Nina

Usch stackarn.

Skönt att det löste sig ; )



Ha en härlig lördag!

2009-03-21 @ 09:02:01
URL: http://petitfashion.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0