tisdag!

imorgon e det 1:sta april. det e helt sjukt va tiden gått fort. noah hunnit bli hela 8 månader & jag ska snart börja jobba igen. eller ja...efter sommaren. men fortsätter tiden att rusa iväg så här e jag snart där. usch usch...vill inte. om staffan bara hade ett bra jobb med massa pengar, då hade jag gärna varit hemma fru. en sån där lyx hemma fru. som har massa intressen som träning, shopping, spa & grejer. det hade varit något. vara hemma med barnen e kul också, men kanske inte lika mycket som just nu. nu känns det som att det enda jag gör e att ta hand om barnen. staffan jobbar i stockholm, men som tur kommer han hem relativt tidigt på eftermiddagarna. det va värre när han jobbade i flen. nu har han dilat sig bra, min duktige älskling. det e viktigt att han e hemma med familjen också. speciellt nu när de e små. det e nu de behöver oss som mest!!!
samtidigt som jag e lite trött på att gå hemma så kan jag inte försåt hur jag ska klara av att ha barnen på dagis så där ofta & länge som folk har. det e nästan så jag önskar jag vore arbetslös så de slapp vara där. inte kul när barnen e mer på dagis än hemma. det e klart att de mår bra av att vara på dagis, men med måtta. de mår ju ändå bäst hemma hos sin mamma & pappa. de e med dem de känner sig tryggast.
tyvärr lever vi i en sån där värld där vi måste jobba för att ha råd med mat, kläder & lite nöje. de behöver barnen också. men de e bara så synd att vi ska behöva jobba heltid, man skulle få heltidslön men jobba 75% eller något. det hade nog varit lagom för alla. man skulle inte bli lika trött på/av jobbet & man skulle ha mera tid till sånt som ändå e bäst för en själv, som att umgås med sin familj & ha massa intressen som man tycker e roligt.

ja ja...man kan ju alltid drömma! man skulle vinna på lotto...det hade varit något det!



annars så har jag haft en bra dag, ja förutom där på eftemiddagen efter jag hämtat matilda på dagis. vi va ute & lekte som vanligt med michaela & hennes barn & det gick väl så där. märkte att hon va på dålig humör. men det blev värre sen när vi skulle skiljas åt med de andra, då skrek hon nästan tills vi kom hem. vi satte oss för att äta mellis sen & hon åt en banan men sen så orkade hon knappt hålla upp ögonen. hon va så trött & ville lägga sig. det va ju bara att låta henne...hon va sååååå trött. hon gick självmant & la sig i sin säng & sen så va det bara tyst. efter jag matat noah la jag även honom & somnade själv. klockan va då tre . sent för matilda att sova men va göra när hon e trött & inte orkar sitta uppe?!
vi sov till halv fyra, lagom tills staffan ko hem, mmmm skönt!

matilda nyfödd ligger & gosar med sin pappa

noah har varit ganska så gnällig han med. eller ja mera arg & frustrerad. tror det beror på att han vill börja krypa eller gå. jag vet inte men han blir så arg för han kan inte ta sig nånstans. man ser hur han försöker men sen så händer det inget mera. synd om lill ponken. mamma vill också att han ska lära sig sånt så man slipper bära runt honom överallt.

noah nyfödd får flaska av sin pappa! se så stolt pappa e på båda bilden!


mina bäbisar! "mamma älskar er så oändligt mycket"


jag har börjat titta på lost igen, nu sedan några kvällar tillbaka & helt fast nu igen. har ju fått låna den tredje boxen av mia & jag tror hon har även fjärde boxen om jag inte minns fel. mmmm va spännande. det e helt sjukt va man fastnar. visserligen känner jag redan att det verkar vara en evighets serie men jag blir så kär i alla roller så de känns som mina vänner, he he...sjukt va lite man behöver idag. tv:n har blvit ens bästa vän:-( 

hoppas ni haft en bra dag allihopa! vi hörs av imorgon igen!
puss puss puss


Kommentarer
Postat av: Katarina = Ina

Hej.

Tror att Philip åkt på magsjuka IGEN, känns som han ALDRIG får vara frisk.

Fast han spydde inatt runt 12 - tiden och sen har det inte hänt mera. Han har ätit smörgåsar och fått behållt det. Så händer det inget ska vi ut på gården och leka har jag tänk mig på em. Kan ju itne stanna inne i detta fina väder. Jag ÄLSKAR sol.

Sen hade jag vilja som du, vara hemma som lyxhusfru. Gått arbetslös på vardagarna sen i maj så jag börjar bli bekväm att gå hemma på dagarna o jobba på helgerna. kram

2009-04-01 @ 11:47:54
URL: http://ina73.blogspot.com
Postat av: Marie

Nöden har ingen lag. Hehe. Jag är skiträdd nu på natten när jag måste gå på toa. Väcker ju inte Kristian för att säga att jag går på toa precis. Hehe. Men men.. nog dags för egen säng snart.. För Ville alltså. =)



Det går ju så satans fort allting, man hinner ju inte med att passa. Tänk när de bara låg där som små sköldpaddor på rygg o inte kunde ta sig nånstans. ;)



Kramis

2009-04-01 @ 12:44:12
URL: http://maorie.blogg.se/
Postat av: kamilla

allu hallu!!! Jaa vilket väder alltså :) weiii hoppas det håller i sig nu länge länge länge ända till hösen helst :D Har jobbat idag, så nu ska jag göra lite mat... Sen har denna dag gått! imorgon jobbar jag kväll, suck, men man får tänka på att det e pengar :) Ledig heeeela fredagen än så länge, ska bara in med Julia till tandis vid 9.15, sen kanske ses??? puss puss

2009-04-01 @ 16:08:31
URL: http://kamziz.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej!

Nu är det frågestund på min blogg http://jennfs.blogg.se & massa andra godbitar.

Kolla gärna in. Vi ses där!

Pussisar

2009-04-01 @ 17:09:20
URL: http://jennfs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0