fredag + lördag i bilder!

jag hade en underbar kväll igår fredag. det va hur trevligt som helst att träffa mina vänner från skolan, vi hade så mycket att prata om. synd bara att alla skulle upp & jobba dagen efter & att det inte va så många som dök upp, fast de hade sagt att de skulle komma. dålig stil!!!!
under middagen på harrys började en råtta springa runt så vi tappade lustet helt & gick därifrån. så här efterhand förstår jag inte varför vi ens betalade för maten men man e ju alltid så efterklok, inget att göra nu. men vi satte oss på nybron & tog varsin drink så kvällen slutade iaf gott!!! "me happy"
när de andra skulle åka hem gick jag, michaela & jossan till veronika där vi drack vin, öl & galliano & hade det jätte trevligt, fast vi inte va så många.
men den där jäkla råttan skrämde oss inte för vi gick sen till harrys igen där jag dansade igenom hela kvällen, tillsammans med mina vänner. mmmm..."me like"

veronika som fisk & alicia e bara så söt!


min fina vän jossan ville inte vara med på bild!


jag va tråkig & beställde en hamburgaretallrik men veronika åt lax med pesto överdrag & ris till!


det skålades en massa!!!


smakade för första gången en drink som michaela fixade åt oss. (galliano, kaffe & grädde)


vi fulade oss som vanligt!


lördag!
vaknade med en hemsk huvudvärk, bakis som f'n. då va det minsam inte lika roligt längre. jag sov på övervåningen så jag slapp ligga bredvid matilda eftersom jag hade druckit. men jag hörde dem hela morgonen, hur matilda frågade efter mig "min mamma ha" & hur staffan försökte förklara att jag va trött & behövde sova lite extra. he he...lite...jag hade nog behövt sova hela dagen om det inte vore för barnen. det e sällan jag festar nu för tiden & det e lika bra det. att vara bakis funkar inte längre, inte nu när jag har två barn. det e inte som förr när jag kunde ligga i soffan hela dagen & dega...näää ni...nu måste jag iaf upp & byta blöjor, mata barn, diska & laga mat, plocka undan leksaker & samtidigt tala barnen tillrätta, lära dem va som e rätt & fel, jag som knappt kan sånt själv, he he...
nä det e bara att inse att så länge barnen e små så kommer det att vara så här men jag intalar mig själv att jag kommer att vara ganska så lagom gammal när barnen flyttar hemifrån, he he...då får jag ta igen min tid, nu e det barnen som gäller. prio ett! mina fina underbara barn!

ja just, jag hade kamilla & mia här en stund. vi åt lite mat & fikade innan de begav sig för att lägga ungarna. de va sugen på vin men det va verkligen inte jag om ni förstår va jag menar. jag va nog inte så rolig men hoppas de har överseende att jag faktiskt va bakis...puss till er tjejer! hoppas ni får en mysig lördag!!!



här på kvällen har jag & matilda myst en massa, har kramats & pussats. vi läste böcker för varann & så frågade jag henne va hon ville att vi ska göra imorgon & hon svara: ätta maaaat, åka mommo, bujja & ättta macka! så alltså imorgon vill hon äta mat, åka till staffans mormor, gunga & äta mackor. inte så krävande inte, min fina sessa.

 staffan e iväg hos en kompis & har grabb tid. det betyder att de sitter framför en dator eller en tv. men hoppas han får det bra, min fina gubbe. han behöver också komma iväg & göra annat än att ta hand om oss. han e bäst! min älskade!

& jag njuter av tystheten & ensamheten just nu. "me like"

trevlig helg!

hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0