när jag blir gammal!

brukar någon av er tänka på hur det kommer att bli när ni blir gamla? funderar ni på vad ni ska göra då, var ni ska bo & vilka program på tv ni ska se???
tänk att jag gör det...jag vet att det e jätte tidigt för det men jag brukar inte kunna låta bli. speciellt då jag jobbar med äldre & ser det mesta, hur bra vissa har medans andra inte. nu vet jag inte vad det beror på...det skulle kunna handla om missbruk, att de inte velat jobba, arbetslösa osv men ändå...det e så tråkigt att se hur vissa har det. att jag måste blunda & bara göra mitt jobb, när jag tycker så synd om dem.

idag fick jag städa hos en 96 årig gubbe. gud så härlig han e!!! bor själv i lägenhet & tar hand om sig själv, helt klar i huvudet också. han bor så fint & hela tiden jag städade tänkte jag på att jag vill bo just i den där lägenheten när jag blir gammal.
jag skulle i så fall tapetsera om, bygga nytt kök, kanske lägga golv men annars skulle jag bara ha den som den e.

medans jag dammsög kunde jag komma på mig själv fantisera hur jag satt i en fotölj, gammal & skrynklig, & läste en bok, i den där lägenheten, hur det ringde i telefon & matilda i andra luren ville veta hur jag mådde. jag satt ute på balkong & drack kaffe & hade il divi på högsta i vardagsrummet. plötsligt knackade det på dörren & in kom noah med sin familj. jag va så stolt över mina barn, jag hade levt mitt liv & medans jag väntade på döden så njöt jag... 

men tillbaka till verkligheten! nu ska jag alltså se till att jag får det jag fantiserade om. jag måste se till att barnen får det så bra som möjligt under uppväxten så de har lust att hälsa på mig när jag blir en gammal, skruttig gumma. att de vill & inte bara för att de måste.
jag måste jobba hårt & tjäna pengar!!! jag måste ta hand om mig själv!!!

bus enkelt!!!! det här fixar jag!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad gullig du är... klart barnen kommer till dig när du blir gammal.. puss

2009-10-26 @ 15:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0