redan slut!!!

idag fick jag lön. ha ha vilket skämt!!! jag fattar inte att jag nöjer mig med skiten, att jag ens orkar jobba för såna skit pengar. min lön räcker knappt till att betala huset...det e tur staffan får mer annars blir det nog att flytta in till stan igen. skulle han förlora jobbet så e det absolut det som gäller, tyvärr...även fast jag ibland kan sakna stan något otroligt. jag saknar att gå på stan (varje dag som jag gjorde innan jag flyttade till hällby) promenera i vilsta, ha närmre till mina vänner osv.
men bäst e det om vi får bo kvar, här trivs vi & barnen. vi har nära till dagis, till bussen som går minst 4 ggr i timman & om vi måste ha något akut så finns konsum också i närheten. ja man handlar ju inte där annars, det e svindyrt där.
en u-sväng med bilen så e vi på willys!!! perfekt!!!

längtar redan till nästa lön!!! speciellt då jag inte har något kvar av dagens...

Kommentarer
Postat av: Yasumi

Ja det är så dåligt betalt inom vården, och man får verkligen slita för de få kronorna :(



Kram

2009-10-28 @ 08:16:05
URL: http://yasumi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0