vaccination?????

gick igenom posten & fick se en kallelse till parken zoo. noah har tydligen fått en tid för vaccination mot den nya influensan (H1N1) då han tillhör riskgruppen. usch...jag e lite nervös för det här. visst trodde jag hela tiden att noah skulle tillhöra riskgruppen men ändå...at få det svart på vitt skrämmer mig. speciellt då det e sagt att barn under 3 år inte ska bli vaccinerade.
ikväll måste staffan & jag sätta oss ner & läsa noga om fördelar & nackdelar med vaccinet...jäkla va svårt det e!!!

snälla hjälp oss om ni kan!!!!


min underbara noah!

den finaste noah!

jag älskar honom så oändligt mycket!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vad söt! :)

2009-10-07 @ 16:34:09
URL: http://johansa.blogg.se/
Postat av: Lisa (som bor i er gamla lägenhet)

Självklart ska ni vaccinera era barn...Arbetar som SSK och var på en föreläsning med hygiensjuksköterskan på MSE. Hon berättade att våg 2 och våg 3 av influensan kan bli mycket mer omfattade än våg 1. Influensavaccinationerna har sällan några biverkningar (artiklarna om förlamningar är inte sanna, aftonbladet själva gick ut med en miniannons där de berättade att artikeln inte stämde). En del tycker det är bra att vara med om lite sjukdomar så att kroppen bildar antikroppar, men genom att ge vaccinet bildas antikroppar på konstgjord väg. Därfö tycker jag alla gånger att ni ska vaccinera er allihopa.



http://www.smittskyddsinstitutet.se/vanliga-fragor/influensa/barn-och-influensavaccin/

2009-10-07 @ 19:53:32
Postat av: Katarina

Min Philip tillhöra oxå den riskgruppen. Vi vet om att han står på tur men inte fått kallellsen ännu. Vi är likna kluvna, men bra inlägg från ssk gjorde på din komentar. Man behöver höra det oxå. För det mesta har ju varit skrämselmetoder man har fått chansen att höra. Hur ska ni göra? Vi ska ge Philip.

2009-10-08 @ 07:12:40
URL: http://ina73.blogspot.com
Postat av: malin

hahaha va söt! Jag smälter!

2009-10-08 @ 14:15:17
URL: http://malinkahkonens.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej! Jag jobbar med detta kring vaccinationerna. Du behöver nog inte vara nervös (även fast jag förstår att man är det när det gäller ens barn). ALLA kommer bli erbjudna vaccin (förutom barn under 6 månader). De barn som tillhör riskgruppen är barn som bland annat haft andningsbesvär (astma/allergi), hjärtproblem, diabetes osv. Kroniker kan man säga. Den enda skillnaden är att dessa barn får förtur på vaccinet, alla andra får ett par veckor senare. Tycker självklart ni ska vaccinera honom! Och ni också. På plats finns sköterskor och läkare.



Barn från 6 månader upp till 4 år (födda -06 och uppåt) kallas av Barnmottagningen men till Vaccinationscentralen där alla dessa barn vaccineras. De i riskgruppen över 4 år kallas "centralt" (förmodligen av VC men jag är inte säker). De kommer också vaccineras i Pingvinen, men vi har fått olika dagar att vaccinera på.



Dock har informationen varit knapp, och de första som blivit kallade har inte fått hem rätt vaccinationskort (det ska vara ett speciellt vaccinationskort för barn) - detta kan du hämta på en VC tror jag eller uppe på Barnmott för att fylla i och ta med till Vaccinationscentralen Pingvinen i Parken Zoo (det som man fått hem med "Min hälsa" är vaccinationskort för vuxna). Annars ska det finnas rätt vaccinationskort där på plats i Pingvinen.



Hoppas du känner dig lite lugnare!

2009-10-08 @ 21:32:41
Postat av: aleeekz

gud vilken söt unge :) hur gammal är han? :)

2009-10-09 @ 21:11:54
URL: http://voffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0