vilken händelserik helg!

ja denna helg har varit allt annat än tråkig!!! nu behöver det inte betyda att jag haft kul hela tiden heller för så e det inte...men den har iaf inte varit tråkig.
jag har inte behövt sätta mig ner & vila något för att försöka komma på något att göra eller för att jag inte haft något att göra. det händer bara inte...jag har alltid fullt upp. även när jag sätter mig ner för att äta eller skita så jobbar hjärnan för fullt. den går i högvarv...oavsett om jag vill det eller inte.
men det e lugnt, jag fixar nog det. jag kan vara effektiv, eller jag vet att jag e effektiv.
nu kanske det skulle gå illa, jag skulle kunna gå in i väggen eller ännu värre falla i en jätte grop...men saker & ting måste flyta på, det vet alla småbarns föräldrar!!!!

i fredags hade jag en kort dag på jobbet. skönt för då slapp barnen vara på dagis hela dagen. fast matilda blev hämtad vid tio, syster & kusin hade hand om henne hela dagen. de va på stan & fikade, sedan va de i rinmans parken & lekte, hann besöka staffans mormor som bor i närheten. tur det kanske för hon hade hållt på att städa inför julen & de hade hittad henne stå på diskbänken. dumma tant, vid hennes ålder!!! varför inte anlita städfirma???!!! det skulle hon behöva...fast jag kan tänka mig att hon tänker att det inte skulle bli lika bra gjort som hon vill ha det...hon e envis mormor maj-britt. på både gott & ont!


igår, lördag, hade jag däremot en lång dag på jobbet. hela dagen gick i ett & jag hann inte ens ha lunch. men så e det ibland, man får tyvärr räkna med sånt i ens jobb. tål man inte stress så kan man inte jobba inom vården. man vet aldrig hur dagarna ser ut, skulle något hända som man inte räknat med kan det strula till för hela dagen...& det va som hände igår.
det började med att en personal ringde sig sjuk. sedan fick vi inte in någon vikarie. så då fick hennes sysslor delas upp på oss andra som va där. min lista för dagen blev helt plötslig jätte lång & jag grubblade på hur jag skulle fixa det. men vi hjälptes åt. visserligen va jag sen hos typ precis alla men de flesta va förstående & ändå så tacksamma. me like!!!
vid tio tiden brukar vi alltid gå till en brukare som bor i hus & till han har vi ingen nyckel för han brukar öppna själv. men igår gjorde han inte det, inte heller svarade han i telefon när vi ringde. så självklart vart vi oroliga & ringde till larmgruppen som sedan kom & öppnade åt oss. men stackars gubben va bara helt slut & låg & sov. skönt!!! jag tog hand om honom hela dagen sedan, gjorde täta besök & fick i honom ordentligt med vätska. det känns så bra när man kan hjälpa till!!!
vid lunch åkte en av personalen av vägen när hon va på väg ut på landet & vi åkte strax efter för att hjälpa till. bilen satt fast ordentligt så jag fick backa samtidigt som de va flera som knuffade på bilen. tur fanns det en gående med sin hund, han va duktig & hjälpte oss. han hade själv kört i diket precis i närheten så han varnade oss att ta det lugnt när vi kör den vägen i fortsättningen...& det lovar vi att vi ska göra! tur det inte hände tjejen som körde bilen något!!!

hemma va det full race med barnen. staffan hade haft fullt upp. orkade inte laga middag så det blev kebab. & när barnen somnade vid sju började våran mys kväll...staffan & jag bullade upp med massa godis, kuddar & filt & tittade på sopranos hela kvällen. mmmm...äntligen tog vi oss tid!!! & det va så skönt!!! barnen sov hela natten ändå fram till nio imorse!

söndag: vi hade så klart glömt bort att ställa tillbaka klockan en timma...så när vi vaknade nio imorse va klockan helt plötsligt åtta...vilket bara kändes bra! idag ska vi tvätta, byta sängkläder, dammsuga, torka golv & storhandla...
vilken jäkla söndag!!! me dont like!!!!



Kommentarer
Postat av: Yasumi

Oj, oj gumman vilken hektisk helg du har haft!

Hoppas du får det lite lugnare veckan som kommer, det behöver du.

Härligt att du och Staffan fick mys <3



Kramen!

2009-10-25 @ 22:36:54
URL: http://yasumi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0