alltid denna diskussion!!!

läs! http://www.metro.se/2010/02/04/73074/hatar-kronikorer-barn/

jag har hört det förut & lär höra det igen att folk som inte har barn tycker en massa om hur man bäst e en förälder. ha ha säger bara. jag ska nu lägga fridah jönsson på minnet & se om hon ens vågar skriva krönikor sen när hon får egna barn.

va fan...jag kan bara säga så här! jag har haft en helt underbar natt. för en gångs skulle sov barnen hela natten, noah vid fötterna & matilda vid huvudet. mmm så underbart.
men att behöva vakna till en gallskrikande unge e fan inte kul & det tror jag att noah förstår sen när han får egna barn också. han va inte på någe bra humör imorse...

alltså det jag vill säga e: föräldralivet e kaotiskt underbart. man kramas, man skriker, man gråter, man gosar & myser, man lagar mat som barnen inte vill ha, man får inte sova som man gjorde innan man fick barn, man får tvätta kläder varenda eviga dag, man får nästan aldrig vara ensammen med sin älskade, barnen kommer först när det gäller mat, kläder & blöjor, man får aktivera barnen hela tiden, byta blöjor stup i kvarten, torka näsor lika ofta, läsa saga, titta på bilar för 150 ggr hitills, klä på & av kläder dygnet runt, duka på & av bordet i köket 6 ggr om dagen äsch ni förstår...
man gör det dag in & dag ut...varför??? man älskar sina barn!!!

jag har inga föräldrar. jag har aldrig bott med mina föräldrar. bara pappa som kom & hälsa på ibland. men nu e han död!
jag kan säga så här, att jag hade hellre velat haft en krönike skrivande mamma som jämt skrev om hur jobbig jag va som aldrig sov hela nätter, som alltid skrek på ica efter godis eller att jag aldrig villa äta mat förutom fiskbullar...för idag hade jag varit hur lycklig som helst för jag hade kunnat läsa mellan raderna & jag hade haft en mamma som älskar mig!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0