lugn & ro behövs

sitter i soffan & noah ligger bredvid mig. stackarn verkar orolig, vill vara med oss hela tiden. det gör absolut inget, han e så go våran noah. vill gosa hela tiden.
jag klarade min kväll på jobbet, det va faktiskt riktigt lugnt. behövdes när jag inte alls mår någe bra. jag har feber & känner mig konstig i hela kroppen. men jag tar det lugnt just nu, jag faktiskt njuter av att bara sitta & inte göra ett skit. staffan hade fixat allt här hemma..."love"

noah va ju hos läkaren idag. vi har fått ny ordination på hans medicin & sen så har han fått slemlösande i pulver (singulair) som kostade över 700 kr. fy fasiken va dyrt det e. man tycker han skulle få allt sånt gratis, så mycket vi ändå betalar i skatt & att han e så liten men men...man gör ju allt för sina barn så kosta vad det kosta!!!!

Biverkningar av Singulair
I kliniska studier med Singulair 4 mg granulat var de vanligaste rapporterade biverkningarna (som förekom hos vuxna minst 1 patient av 100 och hos barn färre än 1 patient av 10) där ett troligt samband föreligger:

  • diarré

  • överaktivitet

  • astma

  • fjällig och kliande hud

  • hudutslag

  • magont

  • huvudvärk

  • törst

  • ökad blödningsbenägenhet

  • allergiska reaktioner inkluderande hudutslag, svullnad av ansikte, läppar, tunga och/eller svalg, vilket kan orsaka andnings eller sväljsvårigheter

  • beteende- och humörförändringar (förändrat drömmönster inkluderande mardrömmar, hallucinationer, irritationsbenägenhet, ängslan, rastlöshet, oro/upprördhet inkluderande aggressivt beteende, darrningar, depression, sömnlöshet, självmordstankar och handlingar (i mycket sällsynta fall ))

  • yrsel, dåsighet, domningar och stickningar, krampanfall

  • hjärtklappning

  • näsblod

  • muntorrhet, matsmältningsbesvär, illamående, kräkningar

  • leverpåverkan (förhöjda levervärden vid provtagning, leverinflammation)

  • blåmärken, klåda, nässelutslag, ömmande röda knölar under huden företrädesvis på smalbenen (erythema nodosum)

  • led eller muskelvärk, muskelkramper

  • trötthet, en allmän sjukdomskänslasvullnad, svullnad, feber.

  • Hos astmapatienter behandlade med montelukast har mycket sällsynta fall av en kombination av symtom, som influensaliknande symtom, stickningar eller domningar i armar eller ben, förvärrade andningssymtom och/eller hudutslag (Churg-Strauss syndrom) rapporterats. Tala omedelbart om för din eller ditt barns läkare om du eller ditt barn får ett eller flera av dessa symtom.



    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0